Subframe naaldlagers en blokrubbers

Hallo,

Mijn piaggo zip heeft extreme speling op het blok zitten, Ik heb gekeken en de speling komt van het subframe. Hier een foto waar de speling vandaan komt

Er zit geen speling op de blokrubbers maar toch zie ik dat ze aardig verrot zijn. Ik wil voor nu de meeste speling eraf hebben. dus vraag ik mij af of het veilig genoeg is om met deze blokrubbers doorterijden? En de naaldlagers en bussen te vervangen
 

Attachments

  • 9B388432-F845-4E36-B814-5EBB115C1F64.jpeg
    9B388432-F845-4E36-B814-5EBB115C1F64.jpeg
    129.9 KB · Views: 21
  • 08ED7F4F-229D-4533-B7B2-2D9B4362B4DF.jpeg
    08ED7F4F-229D-4533-B7B2-2D9B4362B4DF.jpeg
    128.5 KB · Views: 21
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Subfram naalagers is een bekend probleem. Makkelijkst is om een nieuw subframe aan te schaffen. De losse lagers kan je wel los bestellen maar ga er maar vanuit dat je even bezig bent dit te vervangen.
Als er te lang door is gereden is het subframe ook aangevreten.

Die blokrubbers zijn uitgedroogd, maar ik verwacht dat dit vooral de buitenkant is. Je kan ze vervangen, maar ook dat kost even tijd.
 
Heeft iedere zip naaldlagers in het subframe zitten? Zaten meen ik niet in mijn Vespa LX in ieder geval.

Die blokrubbers waren ook verschrikkelijk, maar goed te doen met een steekzaagje.
 
Hallo,

Mijn piaggo zip heeft extreme speling op het blok zitten, Ik heb gekeken en de speling komt van het subframe. Hier een foto waar de speling vandaan komt

Er zit geen speling op de blokrubbers maar toch zie ik dat ze aardig verrot zijn. Ik wil voor nu de meeste speling eraf hebben. Wil niet teveel geld uitgeven dus vraag ik mij af of het veilig genoeg is om met deze blokrubbers doorterijden? En de naaldlagers en bussen te vervange

Subfram naalagers is een bekend probleem. Makkelijkst is om een nieuw subframe aan te schaffen. De losse lagers kan je wel los bestellen maar ga er maar vanuit dat je even bezig bent dit te vervangen.
Als er te lang door is gereden is het subframe ook aangevreten.

Die blokrubbers zijn uitgedroogd, maar ik verwacht dat dit vooral de buitenkant is. Je kan ze vervangen, maar ook dat kost even tijd.
Oke, bedankt
Post automatically merged:

Heeft iedere zip naaldlagers in het subframe zitten? Zaten meen ik niet in mijn Vespa LX in ieder geval.

Die blokrubbers waren ook verschrikkelijk, maar goed te doen met een steekzaagje.
Elke subframe van een zip 4takt heeft naaldlagers
 
Blokrubbers van Piaggio vervangen stelt geen Reet voor ,ff met WD 40 inspuiten , en je tik ze er zo uit, en met een lijmklem pers je die zo weer in ,zo gebeurt.
Het probleem (bij sommige frames) is een opstekend randje vh frame waardoor je er niet even een schroevendraaier achter zet (zie screenshot).
Post automatically merged:

Er zit geen speling op de blokrubbers
Er zit 100% speling op je blokrubbers, gaten zitten erin, die zijn klaar.

Is het veilig? Met regen zal je eerder onderuit gaan. Dit kan je zien aan je achterband die op de linker zijde meer slijt omdat je een verkeerd loopvlak hebt. Ook is je band eerder op.
 

Attachments

  • Screenshot_20240229_224530.jpg
    Screenshot_20240229_224530.jpg
    406.6 KB · Views: 6
Last edited:
Back
Top