Stuurgewichtjes ??????

jorenv

Buiten gebruik
Ik weet abosluut niet of het klopt wat ik zeg maar die dingen die sommige scoots aan de uiteinde van hun stuur hebben naast de handvaten heten dit stuurgewichtjes ??
En wat heb ik hier aan. Kan je die op iedere scoot zetten ??? alvast bedankt.
Het zal wel een stomme vraag zijn maar toch vraag ik het me altijd af.

Advertisement - register to remove this

Ja dat heten stuurgewichtjes. Die dingen zijn er puur voor de sier. Ze dienen er eigenlijk voor om de trillingen in je stuur te dempen, maar dit heeft alleen effect op hele hoge snelheden. Dus alleen leuk voor motoren.

Maar op scoot staan ze wel leuk.

op mijn beta ark heb ik standaard van die stuurgewichtjes die ik er met een inbussleutel in en uit kan halen. Maar nu wil ik andere handvatten kopen (progrip dat spinneweb motief, rood) maar nu wil ik ook me stuurgewichtjes behouden. Moet ik dan zelf zo'n rond dingetje uit me handvat snijden of kan de dealer dat, ????

mzzzzl raymon

jah heb ik ook alleen.. zijn me handvaten verneukt
ze zitten niet mooi rond de stuurgewichtjes..

ramon gewoon imbussleutel erin losdraaien
NIET TE LOS want dan valt de bout eraf
en dan eruit trekken..
P.S. ik ben voor de 2e keer gezakt
frown.gif
( 7 fout

Dat is het probleem juist, ze gaan er niet uit. En het zit anders dan bij andere stuurgewichtjes want bij mij is me stuur gewoon dicht en dan met schriefdraad erin ik heb al geprobeerd het eruit te halen maar luk niet.

mzzzzzzzl Raymon

Bij Aprilia kan het problemen opleveren omdat het stuurframe niet zo groot is. De runners van de stuurgewichten zijn te dik. Moet je eerst met een stanleymesje ff wat van dat rubber afsnijden. En ook niet TE vast draaien, want dan blijft je gas hangen, of gas gaat heel zwaar.

ja ik vind het ook KUT
gewoon kutvragen deze keer ......
nu moet ik dinsdag maar weer eens kijken of ik als invaller kan gaan..
ik begin scooters 'n beetje te "haten"
..maarja we zien wel

Originally posted by Bart Nrg Mc2:
Who cares?

Naja, vertel maar
smile.gif
... roze?

Greetz.

was nou niet echt serieus Bart, maar zoals jij zou zeggen : "who cares??"
smile.gif

mazzzzzzzels Raymon (die blij is dat het lekkere weer deze week al weer helemaal terug is)

Back