stuur scheef

Goedendag mensen,

Na een goede valpartij staat mijn wiel een beetje naar links vergeleken met mijn stuur. Hoe is dit te verhelpen? Is dit net zoals met een fiets?

Bedankt.
 
Advertisement - register to remove this

In het beste geval kan je het oplossen zoals een fiets ja.

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je vork een flinke tik heeft gekregen en je vork nu krom is. In dat geval kan je het beste een nieuwe (tweedehands?) kopen.

Om wat voor scooter gaat het?
 
Destijds na een highsider met m'n Typhoon stond het stuur scheef. Ik heb toen de kroonmoer losgedraaid, het stuur recht gezet en nog een aantal jaar gereden.

Maar net zo goed kan het stuur ook echt verbogen zijn, of misschien zelfs je hele voorvork of frame.
 
Goedendag mensen,

Na een goede valpartij staat mijn wiel een beetje naar links vergeleken met mijn stuur. Hoe is dit te verhelpen? Is dit net zoals met een fiets?

Bedankt.
Ik heb een speedfight 2 en mijn stuur staat ook scheef. Ik weet dat je je stuur vast maakt op de vork met een moer dus je kan het ook afstellen (mijne was 2dehands met schade op kappen dus grote kans dat hij onderuit is gegaan) maar heb nog niet recht gezet omdat mijn blok nog erger was
 
Met een speedfight 2 is de vork gewoon krom. 100%. Bij die vorken gaat dat zo snel.
Ben ook wel benieuwd hoe jullie dat afstellen zien, zit gewoon een bout dwars doorheen. Als je die aandraait centreert het. Kan je helemaal niets aan afstellen. (bij de Peugeot in ieder geval, maar volgens mij werkt dat bij de meeste scooters zo)

Je kan er eigenlijk ook beter een Viva voorvork in zetten.
 
Back
Top