This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

stukjes metaal in cil kop?

BOBYDIGITAL

Well-Known Member
mijn scooter was uitgevallen dus ik haal de cilinder der af en bovenop de zuiger zaten metalen snippers en deuken en op de cilinder kop ook??????? waar zijn die van?
ik heb het even schoongemaakt en weggehaalt en het rijd weer maar waar is het van?
de naaldlager op de pistonpen is nog heel !!
bob

hij rijdt weer nu? :S:S:S:S het moet toch ergens vandaan komen dus of het nog lang rijdt..

kan een stukje zuiger, zuigerveer, lagerkooi, bigend of smallend lager ofzo.. lijkt me zeer sterk dat het ding weer gewoon probleemloos rijdt.

bedoel je niet gewoon dat er in je cil. kop een soort maanlandschap is ontstaan??? Dat lijkt me precies wat jij omschrijft.

Hoogst waarschijnlijk te hoge compressie, of ontsteking te vroeg.

Ook in ieder geval ff je membraan kleppen controleren!!

Wees in elk geval maar blij dat je scooter het nog doet,meestal zodra je putten e.d in je cil. kop aantreft is het al te laat!!!

Maakt juist vrij weinig uit, putten in je cilinderkop.. zolang het niet meer ergens vandaan komt kun je daar probleemloos mee rijden en zelfs geen prestatieverlies hebben.. mijn zuiger is een keer vastgelopen en er zitten allemaal putjes in m'n kop, maar hij doet het nog prima met een nieuwe zuiger.

de membraan kleppen? die lijken mij wel heel
maar ik durf nog niet te rijden want je hoort nog zo'n ratel als hij loppt en dat zijn denk ik die stukjes ijzer in mijn cilinder.
dat geratel hoorde ik ook de dag toen hij er mee stopte.
enne ik heb ook mijn krukass gecheckt en er zit wel wat speling op als je naar lings er rechts beweegt maar naar voor en achter is denk ik wel goed. (zuigerveren zijn ook goed)

ik heb mijn membraan nagekeken en was nog heel dus het is NIET de membraan , zuigerveren ,naaldlager op de pistonpen .

de ratel zit er nog in dus ik denk dat het stukjes van mij lagers zijn of krukass??

die heeft altijd goed gestaan en hij reed altijd perfect
en waar komen dan die ijzeren stukjes vandaan? en volgensmij zat er ook een stukje koper kleurig bij?
maar mijn naaldlager ziet er nog picobello uit.

ik had precies het zelfde.... bij mij was het de kooi van mijn lagers... heb er ook mee door gereden en een paar keer opnieuw het ijzer eruit gehaald (had nog ff geen zin op te reviseren) maar ik reed een dag en toen ging ie echt naar de klote. Beter kijk je er nu gelijk naar en ga je niet meer rijden.