Stukje zuiger in de blok

KevinvK

Koekwous
Had vandaag cillinder erafgehaald en een kameraad vond het zo leuk om elektrische start in te drukken , toen knalde zuiger tegen blok en kwam een stuk vanaf ( meerdere stukken)
Toen heb ik zvm er uit gevist met mn handen en 2 liter benzine door membraangat laten stromen en zachtjes aan lopen kicken en steeds spul dr uit gehaald tot er niks meer in zit.

Nu is mijn vraag, Is het nu goed en kan ik nieuwe cillinder dr op zetten, of moet ik em naar dealer brengen en dan blok uit mekaar? :( ( gelijk reviseren dan he)
 
Advertisement - register to remove this

er zijn tig manieren om een vario los te krijgen:
buzetti sleutel, luchthamer, zelf een constructie maken om je halfpoulie te blokkeren, via je vliegwiel blokkeren ( mits het vliegwiel strakker vastzit )

vliegwiel trekker kost hier 5 euro, gewoon halen dus;) is ook handig als je ooit je ontsteking schoon wilt maken oid

-Tom
 
waarom breng je hem niet naar de dealer, laat je alles vervangen op kosten van die maat van je? zou ik wel doen.

is mij ook bijna gebeurt, hij wou ff kicken voor de lol, heb em net op tijd wegkunnen duwen en em ff uitgelegt dat et duur grapje was geworden....
 
Originally posted by Unknownscoot
Ja idd of gewoon een zuigerstopje... Wel ff rustig an het eerste stukkie en dan kracht en los is het variootje..

Normaal werkt dat wel lekker maar hij heeft er nu geen cilinder opzitten dus dat werkt dan niet zo fij :X
 
Originally posted by Titera
waarom breng je hem niet naar de dealer, laat je alles vervangen op kosten van die maat van je? zou ik wel doen.

is mij ook bijna gebeurt, hij wou ff kicken voor de lol, heb em net op tijd wegkunnen duwen en em ff uitgelegt dat et duur grapje was geworden....

goed idee, alleen 1 probleempje, ik heb het zelf gedaan. dus ga ik niet betalen, wordt wat duur
 
@ steppy spy

ik had et ff tegen de topic starten maar dat maakt nie uit ;-)

een vliegwiel trekker haalt je vliegwiel van je ontsteking als je em aandraait, dit gaan namalijk bijna niet zonder door de magneet...
 
Originally posted by Titera
@ steppy spy

ik had et ff tegen de topic starten maar dat maakt nie uit ;-)

een vliegwiel trekker haalt je vliegwiel van je ontsteking als je em aandraait, dit gaan namalijk bijna niet zonder door de magneet...
Neuh, betaal zelf wel, was toch van plan anders voor de zomer nog te vervangen ( ivm 70cc) en grote km stand ( 16700)
En ben wel gek om dat door een dealer te laten doen zeg :|
Doek mooi zelf, bespaart minstens 250 euro :P
 
dr gaat iets zwaar fout hier :P

ff voor de duidelijkheid:
ik had het tegen d3c3pt0r
over het laten betalen van de schade door die kameraad, maarjah, ik zie dat jullie het al hebben opgelost ;-)

ik zou gewoon me blok wegbrengen en diegene de rekening laten betalen maar dat komt omdat ik er nu ondertussen ziek van word om steeds zelf je blok uit elkaar te halen, cker door iemand anders fout.

maarjah, forget about it ;-)
 
Back
Top