This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Stukje zuiger in de blok

KevinvK

Koekwous
Had vandaag cillinder erafgehaald en een kameraad vond het zo leuk om elektrische start in te drukken , toen knalde zuiger tegen blok en kwam een stuk vanaf ( meerdere stukken)
Toen heb ik zvm er uit gevist met mn handen en 2 liter benzine door membraangat laten stromen en zachtjes aan lopen kicken en steeds spul dr uit gehaald tot er niks meer in zit.

Nu is mijn vraag, Is het nu goed en kan ik nieuwe cillinder dr op zetten, of moet ik em naar dealer brengen en dan blok uit mekaar? ( gelijk reviseren dan he)
 
ik zou hem idd ff langs de dealer brengen (of het zelf doen... ) maja neem aan dat die gast voor de kosten opdraait dus onderhoudsbeurtje kan geen kwaad
 
Dr is al 2 liter benzine door heen gespoeld hoor
Ik heb dr niks meer in zien liggen na een liter.

Tijdens het gieten heb ik ook nog gekicked, en aan vliegwiel gedraait
 
ik zal je zeggen, ik heb gister ook zo mijn zuiger gesloopt. ik dach tdat mijn startmotor het toch niet meer deed, wel dus, alleen stekkertje zat los, moet ik nu ook mijn blok splitsen? en ik sta ook op het punt een andere cilinder te halen
 
ik sloopte hem op de manier die hierboven staat beschren, dus zonder cil je startmotoraandoen. dan is je zuiger stuk, en er zaten 2 stukjes in mijn blok, zijn er nu wel uit
 
ik had waar ik werkte (scooterzaak) altijd de sleutel eruit en in de meeste gevallen de kickstartdeksel eraf zodat er niks kan gebeuren , er zijn dus altijd mensen die er aan zitten , en ik liet ook NOOIT de scooter onbeheerd achter met de zuiger er alleen erop. of zonder zuiger, of cilinder erop anders niet!. (is mij 2 keer overkomen dat er wel iemand aanzat)
 
Je as en lagers hebben net zo n harde klap als je zuiger gekregen.. en kijk wat er van je zuiger over is

Dat wordt een nieuwe as, lagers, naaldlager en zuiger.
 
dat wil nix zeggen, kijk of je geen speling hebt op je lagers, en splits dat blok.. het hoeft maar een stukje metaal ter grote van een zandkorrel te zijn en daar gaat je nieuwe cil...

zo moeilijk is het vervangen van een krukas, met een beetje algemene kennis en handigheid is het zo gedaan

-Tom