This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

stukje zuiger in blok

monstaboy

Manston Malaguti
Scooter zat eindelijk in elkaar, zuiger hing aan de as, ik moest alleen nog wachten op de pakkingen dan kon m'n cilinder erop. Gaat m'n broertje ff kicken. :| Zuiger dood, en een stukje (1bij1cm) in het blok gekomen. Hoe krijg ik dat eruit?

Lukt het met een compressor? Aangezien het best een groot stuk is en gelukkig geen gruis of circlip ofzo zou dat nog wel es kunnen werken. Misschien zijn er andere methodes? Er zit net een nieuwe as en lagers in, dus splitsen doe ik liever niet.
 
Haha, dat komt me bekent voor Jasper

Verder gewoon uitblazen met compressor en evt spoelen met benzine (dus op compressor eindstuk aansluiten waar je mee kunt verfen)
 
Op de kop houden en schudden, ervaring mee? En lukte het? Mja, kan het allicht proberen, maar als het dan niet lukt moet ik dat ding er weer onder zetten en naar een vriend lopen met compressor. Iemand nog andere ideeen?
 
Wij hebben dat hier laatst ook gehad p).

Toen hebben we het opgelost met de compressor (evt ook met benzine, maar pas dan op voor je ogen!)

Als je het blok er onder weg hebt dan kan je hem ergens opstellen met de opening naar onderen (of ff vast laten houden). Als je dan blaast dan helpt de zwaartekracht nog een handje mee
 
Vol laten lopen met terpentine en dan het blok uitblazen met een compressor.
Daarna heel voorzichtig keukepapier laten meedraaien met je krukas, onder invoeren een rondja laten maken en dan boven er weer uit trekken.
Als het goed is heb je dan alles eruit.
 
Het waren 2 stukjes, en ik heb een beetje gepuzzeld en er mist verder niks van de zuiger dus het is eruit. Heb het met een schroevendraaier gedaan. Had geen zin om het blok eraf te halen en die doek werkte niet goed, ging niet mee met de as.