Stukje van uitlaatpoort afgebroken

QuickSilveR85

Well-Known Member
Ik als scooter klun heb een deel van de cilinder waar de uitlaat aanhangt afgebroken. Een boutje past nu maar voor de helft erin ik weet niet hoe ik dit moet fixen. En om meteen een nieuwe cilinder te halen is nogal een beetje overdreven vind ik dus mischien iemand omgeving Helmond die me kan helpen met dit probleem. het is Trouwens een DR70 die op een Area 51 zit en met de orginele uitlaat. (aangezien ik die NRX niet vertrouw met 70cc) de shot van een vriend van mij was erook afgeblazen met een dr70 licht getuned
 
Advertisement - register to remove this

een vriend van mij had precies het zelfde heeft ie met een tapeindje en vloeibaar metaal vastgezet daarna een schroefje door de tapeind heen doen voor extra stevigeheid
en dan ngo een klem om de uitlaatpoort.
klinkt ingewikkeld maar gebruik je fantasie en je snapt het wel.
 
Originally posted by Sjoerdyo
Teken eens hoe erg het is? Maar volgens mij kun jij gewoon een moertje erachter doen en is het klaar?

Bij een maat van me heeft dit ook duizenden kilometers gezeten.
De tapeind zat er gewoon nog voor iets meer dan de helft...

Boutje door de flens, langs het halve deel tapeind en vervolgens kijken of je het met een moertje op dat boutje vast kunt zetten, bij hem lukte het in ieder geval...

En, met kneedbaar epoxy metaal ofzow, kun je ook wel es creatief wat proberen, als het nu EGT niet lukt kun je altijd nog een dr50 ofzow eronder leggen...

grtz Arthur
 
Ik ben geen wonder in tekenen maar zo ziet het er ongeveer uit

uitlaatpoort.jpg


Zoals te zien is is dus een stukje eraf gebroken en ik heb verder geen brute kracht gezet en toch breekt het af. De cilinder is splinter nieuw.

Kan ik een nieuwe cilinder claimen bij de dealer vanwege productie fout? of is het mijn eigen stomme fout?
 
Last edited:
Naar mijn weten is gietijzer niet te lassen, gietalu weer wel :W.

Je kan bij minarelli er vrij moeilijk achter aan 1 kant, probeer eens wat weg te dremelen voor een moertje.

Hoop voor je dat er nog wat stevigheid inzit, anders is het helemaal hopeloos :'(.
 
Damn en kan ik nergens alleen een nieuwe cilinder aankomen dus zonder zuiger petje en al die zooi want dit is echt F0CKING K*T ik wil jullie wel alvast helpen voor jullie tips. Een vriend van mij zegt dat ik er een te lange bout in heb gedraaid en omdat ik de pakking was vergeten |( kwam de achterkant van de bout tegen de cilinder en daarom heb ik dat ding met relatief weinig kracht (ben fors gebouwd) kapot gegaan. Mijn vader is wel lasser (migmag, elktrode of zo en de hele mik mak ) maar aangezien ik geen 70cc mocht :eek: zal ik maar niet vragen of hij het wil fixen 8P .

Ik heb wel gelezen dat meerdere het probleem hebben opgelost maar ik kom er niet uit. Anders vraag ik bij deze om een nieuwe cilinder 70cc (DR of iets dergelijks) omgeving Helmond inclusief eronder zetten. Want dit gaat me geen 2e keer gebeuren :'(

Aan de andere kant kom ik er weer goed onder uit vandaag stond er een rollerbank bij ons voor school en dan die takke herrie van die NRX en 70cc 8)
 
Bij opvoeren.nl kan ik een Mallosie 70cc zonder kop voor 95 euro dan ben ik wel goedkoper uit maar ben ik dan ook sneller? en kan ik alles overzetten? zuiger en petje of kan ik alleen het petje gebruiken.

Dus de 2 vragen die luiden is het mogelijk alles over te zetten en ben ik sneller ja of nee?
 
Ben nog een beetje naar manieren gaan zoeken om dit te fixen en ik ben verder gegaan met mijn tekenkunsten dus wat vinden jullie van deze oplossing. volgens mij heb ik die oplossing al eerder hier gehoord maar hoe ik het hier heb getekent klopt dat ongeveer?


- Oplossing 1:
Moertje achter uitlaat poort en bout door uitlaat/pakking/uitlaatpoort halen. Is dit stevig genoeg etc? kan door trillingen de moer niet bewegen en daar door weer los komen te zitten? hier onder staat het getekent. En het lijkt me ook wel handig grote ringetjes te gebruiken.

uitlaatpoort2.jpg



- Oplossing 2
Ik dacht ook eraan om een tap eind in de halve tapdraad te draaien en dan als het ware een soort stevige stof om heen te leggen. Ik had van een vriend gehoord iets over de stof defcon. Ik zorg er dus voor dat die tapdraad vast komt te zitten in die "defcon" en dat ik op het uiteinde een moertje draai. Alleen zal dit gaan werken? Zijn er andere stoffen of een soort lijm die ervoor zorgen dat die tabdraad gewoon vast komt te zitten.

graag reacties op deze 2 mogelijk heden.
 
Last edited:
Wat blaat iedereen altijd over dat NRX zo slecht is op 70cc? :| De Area51 NRX is juist bijna identiek aan Shot/Nardo, kan je prima op je DR70 gooien dus. Het verschil zul je waarschijnlijk alleen op de testbank zien, en zelf niet eens merken.
 
Ja ik hoor ook overal verschillende antwoorden op die vraag maar deze week en volgende week veel controles dus orginele uitlaat weer op. Maar ik ga vandaag ff proberen of oplossing 1 werkt zo niet dan oplossing 2. zo niet dan mogen jullie mij weer gaan helpen 8)
 
Back
Top