Straalcabine.

eurokit

Broem Broem Pff Pff
Ik wil een straalcabine kopen om zelf te kunnen stralen.

Vroeg me af of hier lekker je blok in zou kunnen stralen en of de werkruimte niet te weinig is.

STRAALCABINE PP-T 0006
- 'werkruimte' 58 x 48 x 37-30 cm
- afmet. 59 x 49 x 49 cm
- inclusief verlichting, handschoenen, straalpistool, nozzles, filters, tape, set glasfolie
- gewicht 20 kg

Anders word het al gouw:

STRAALCABINE PP-T 0007
- 'werkruimte' 85 x 56 x 56-36 cm
- afmet. 90 x 57 x 140 cm
- inclusief verlichting, handschoenen, straalpistool, nozzles, tape, set glasfolie
- gewicht 50 kg
 
Advertisement - register to remove this

Niet elke kast heeft toch afzuiging? Afzuiging is toch niet perse nodig maar wel handig om te hebben? In die kleinere kastjes `tafelmodel` zit toch ook geen afzuiging in? Je moet niet denken dat ik een super professionelle straalkast ga kopen met afmetingen van bijna 1 meter.
Ik moet gewoon kleine dingen in kunnen stralen zoals carters en kleine dingen. Eventueel kan ik altijd nog een oude stofzuiger pakken ofzo.
 
Ik denk dat een blokje wel gaat passen in nummer 1, maar ik vroeg me eerder af met dit gemaakte topic of ik uberhaubt dan nog wel genoeg werkt ruimte overhoud om me handen nog in die straalkast te krijgen en of ik nog wel bewegings ruimte heb in dat ding.
 
Dat grit valt toch op de bodem van je straalkast tussen het rooster waar je werkstuk op ligt? En dat grid word toch weer opgezogen door je straalpistool en dan komt het toch weer tegen je blok?
 
dat valt allemaal best wel mee.. als ik vergeet de afzuiging aan te zette dan word hed idd mistig, maar je ziet het blokje echt nog wel liggen, t word alleen ontiegelijk mistig.. maar als je dan 5 min wacht dan is het al weer over.. alleen al het straalzand plakt op je ruitje, das irri
 
Straal zelf met een ding van die 0007 formaat...

Werkt perfect, zit verlichting in, zelf een stofzuiger opgebeund en gaan :W, zonder afzuiging gaat ook :), alleen zie je idd niet zo gek veel...

Let je wel op dat je ook een knappe compreser er bij neemt...
 
six en ik hebben ook een kleine staan. Gaat perfect zonder afzuiging.
In die van ons past net aan een groot carter en dan is het soms wel een beetje tricky om overal goed bij te kunnen komen.

Maar als je de tijd neemt gaat het prima.

Je moet idd een erg goede compressor hebben.
Wij hadden er een simpele compressor opstaan bij de formido vandaan... die was na een uurtje stralen wel een beetje kapot aan het gaan. :D
 
A-Bizar said:
six en ik hebben ook een kleine staan. Gaat perfect zonder afzuiging.
In die van ons past net aan een groot carter en dan is het soms wel een beetje tricky om overal goed bij te kunnen komen.

Maar als je de tijd neemt gaat het prima.

Je moet idd een erg goede compressor hebben.
Wij hadden er een simpele compressor opstaan bij de formido vandaan... die was na een uurtje stralen wel een beetje kapot aan het gaan. :D


Precies hetzelfde8P
ook van de formido een compressor,
ding maakte overuren bij ons:D
 
Sibo said:
Straal zelf met een ding van die 0007 formaat...

Werkt perfect, zit verlichting in, zelf een stofzuiger opgebeund en gaan :W, zonder afzuiging gaat ook :), alleen zie je idd niet zo gek veel...

Let je wel op dat je ook een knappe compreser er bij neemt...

Ik zit dan te denken aan deze compressor:

AIRPRESS 360/50

- Staand model ( pomp boven de ketel)
- 50 liter ketel
- 360 liter/ min.
- 220 volt

Volgens mij een 8bar ding.
Is dit wat?
 
Ik heb zelf straalbak gemaakt. MDF-plaat gezaagt op maat, stukken aan elkaar schroeven, deksel gemaakt in plexi en 2gaten om handen door te steken, gebruik hiervoor lange handschoenen. Beetje cheap maar hey, ik straal immers niet zoveel :p
Owja, compressor is 50l - 1.5pk... eigenlijk ben je beter met 2.5pk, kom net tekort
 
Last edited:
eurokit said:
Ik zit dan te denken aan deze compressor:

AIRPRESS 360/50

- Staand model ( pomp boven de ketel)
- 50 liter ketel
- 360 liter/ min.
- 220 volt

Volgens mij een 8bar ding.
Is dit wat?

Iemand een antwoord op dit? Is deze compressor er goed genoeg voor?
Volgens een verkoper schijnt de inhoud niet het belangrijkste te zijn, maar het aantal liter wat hij kan leveren en het aantal bar.

Hoe duur is het om zelf een straalkast te lassen die iets groter is als dat kleine model en iets kleiner is als het grotere model? Beter toch maar een kast kopen is dat goedkoper?

Laat maar ik heb het zelf al gevonden, voor de grotere straalkast heb je minimaal 250l/min nodig minimaal om te kunnen stralen, dus 360L/min is dus genoeg.
 
Last edited:
Ik weet niet of dat zo super is :), ding waar ik mee straal levert ook constant 8,5-9bar.
(tank 600L)

Wiet niet hoeveel L/min

Maar als ik aan het stralen ben blijft de compressor draaien, en komen er af en toe al niet zulke goed geluiden uit dat hok :D

Maar zal ws wel gaan :)
 
Back
Top