Sticky 2; setup-profielen...

Bart Nrg Mc2

Well-Known Member
Ik liep al een tijdje rond met het idee om setups grofweg in catagorieen op te splitsen, en heb dat ook geprobeerd...

Dit dus ter voorkoming dat DR's van C20's worden voorzien, en Manston's met Nr-X'en rondrijden... Gewoon om n00bs een beetje inzicht te geven in uitgebalanceerde setups...

Verder wil ik jullie vragen om opmerkingen, fouten en aanvullingen te melden, en aan te geven of het een goed idee is om hier een sticky van te maken...

Nog wat specifieke vragen;

- waar schaal je een R-force in? Of gewoon niet?
- wat levert DPR allemaal aan uitlaten?

Textje :)

------------------------------------------------------------------------------------

Sticky: Setup-profielen Minarelli en Piaggio

Dit topic is bedoeld om een idee te geven wat er zoal aan goede aanvullingen te koop zijn bij jouw setup. Dus je oog is gevallen op een bepaalde cilinder, dan kan deze profielindeling gebruikt worden om een uitlaat- en carburateurkeuze te maken, waarvan proefondervindelijk bewezen is, dat het geheel goed in balans is. Deze profielen geven geen garantie voor het optimale resultaat, dit hangt van veel meer factoren af [staat van de verder onderdelen, verdere setup, afstelervaring, leeftijd van het specifieke onderdeel, modeljaar]. Uiteraard zijn niet alle onderdelen vermeld, omdat sommige componenten zodanig slecht zijn in kwaliteit en prestaties, dat ze niet in dit overzicht zijn opgenomen. Verder zijn ontbrekende componenten vaak zelf wel in te schalen door naar de prijs te kijken. Dit overzicht is gebaseerd op ongetunede Minarelli- en Piaggio-cilinders, getunede cilinders inschalen is een onmogelijke zaak, aangezien dit op diverse manieren kan gebeuren.

De onderdelen zijn in willekeurige volgorde geplaatst.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Profiel 1

Cilinders

- Origineel 50cc
- Polini 50cc gietijzer
- Malossi 50cc gietijzer
- Hebo 50cc gietijzer
- Top Performances 50cc gietijzer [Minarelli]
- DR 50cc gietijzer [Minarelli]

Uitlaten

- Origineel
- Sito +
- Giannelli Nardo/Shot
- Giannelli Nr-X [Minarelli]
- Giannelli Pro 6/ Pro Cee
- Gianelli Metal [niet meer leverbaar]
- Giannelli SPL [niet meer leverbaar]
- Giannelli Reverse
- Polini For Race
- Polini Funky
- Doppler
- Yamashi S2
- Yasuni Z
- Yasuni R
- Leo Vince Sprinter
- Leo Vince ZX
- Bidalot S2
- Hebo Gara/ 104
- Tecnigas Next
- Tecnigas Basic
- Kundo Kinetic
- Metra Kit / Metra Kit Series II
- Arrow Basic
- Arrow Performer
- Samba
- R-force

Carburateurs

Origineel [12mm]
17.5 mm Dell’Orto

Profiel 2

Cilinders

Polini Evolution 50cc alu
Malossi MHR 50cc alu
Malossi MHR Team 50cc alu
Hebo Alu NG 50cc alu

Uitlaten

DPR [50cc-uitvoering]
Yasuni Carrera 20
Bidalot Carrera 20
Polini Evolution 50
Malossi MHR Team 50
R-Force

Carburateurs

17.5mm Dell’Orto
19mm Dell’Orto
21mm Dell’Orto

Profiel 3

Cilinders

Polini 70cc gietijzer
Polini 70cc Corsa gietijzer
Malossi Sport 70cc gietijzer
Hebo 70cc gietijzer
Airsal 70cc alu
Top Performances Trophy 70cc gietijzer
DR 70cc gietijzer
Metra Kit 70cc gietijzer

Uitlaten

Polini For Race
Yasuni R
Giannelli Nardo/Shot
Giannelli Metal [niet meer leverbaar]
Hebo Gara/ 104
Metra Kit Sport Production
Hebo 70cc Competition
Bidalot S2
R-force

Carburateurs

Origineel [12mm]
17.5mm Dell’Orto
19mm Dell’Orto


Profiel 4

Cilinders

Malossi MHR Replica 70cc alu
Hebo Alu NG 70cc alu
Hebo Alu / Athena / Eurocilindro 70cc alu
Gilardoni 70cc alu
Polini Alu W 70cc alu [Piaggio]
Top Performances Due Plus 70cc gietijzer [Minarelli]
Athena [vlinderpoort] 70cc alu
Hebo [vlinderpoort, oud type] 70cc alu
Metra Kit Sport Production 70cc alu
Airsal T6 70cc alu

Uitlaten

Polini For Race
Polini Evo Cross
Polini Evo 5-serie
Giannelli Nardo/Shot
Yasuni R
Yasuni/Bidalot Carrera 16
Hebo Racing I
Jolly Moto
Jolly Moto SP
Arrow Limited Series

Carburateurs

17.5mm Dell’Orto
19mm Dell’Orto
21mm Dell’Orto

Profiel 5

Cilinders

Metra Kit Pro Race
Malossi MHR Team 70cc alu
Malossi MHR Speed 70cc alu
Malossi MHR Speed Replica 70cc alu [Piaggio]
Malossi MHR Cross 70cc alu
Polini Evolution 70cc alu
Hebo Manston 70cc alu

Uitlaten

Malossi MHR Team 70
Malossi MHR Team 2000
Polini Evolution 5-serie
Polini Evolution 6-serie
Yasuni/Bidalot Carrera 16
Yasuni/Bidalot Carrera 20
Hebo Racing II
Metra Kit Pro Race
VTM
Samba Competition
Carburateurs

19mm Dell’Orto
21mm Dell’Orto
25mm Dell’Orto
26mm Dell’Orto
28mm Dell’Orto
24mm Top Performances/Mikuni Flatslide
28mm Keihin/Hebo
Ibea [kartcarb, diverse formaten]
HHC [kartcarb, diverse formaten]
Tillotson [kartcarb, diverse formaten]
Baroni [kartcarb, diverse formaten]
JHC [kartcarb, diverse formaten]
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

MisTE... Dank u :)

Verder nog mensen commentaar of moet ik hem ff in Scooters Algemeen gooien, of Tuning Algemeen [waar mensen komen die nog weleens een interessante visie hierop hebben]...
 
Ik zou de Funky en andere niet zulke hele goede uitlaten achterwegen laten......

Dan laten we alleen de goeie/snelle uitlaten zien/evt kopen.

De rest Toch wel handig, had er mogen komen toen ik nog een Noob WAS :S(of ben ik er nog een...)

Iig tis maar een opmerking

Greetz Simon
 
Is inderdaad een mogelijkheid... Maar aan de andere kant; laat ik die uitlaat bij het 50cc-gedeelte weg, dan kan niemand zien dat die uitlaten niet voor 70cc geschikt zijn... Nu staan ze WEL bij 50cc ori + vervangingsexemplaren, maar niet bij de 70's, is ook een aanwijzing...

Toch bedankt voor je opmerking :)
 
Mjah, alles valt te combineren, maar het is niet direct een logische keus... Gast hier in de buurt rijdt met een Yasuni R + Evo50, rijdt ook prima... maar vaak doen mensen het anders, en het gaat om een globaal beeld, snap je?
 
R-force plaatsten in profiel 1 en 2 (voor mina iig) ding heeft een TE dunne bocht om profiel 4 te zitten. Ook is hij niet zo hoogtoerig als een c20 eerder R oid...
 
Originally posted by miks66
misschien dat erbij kan worden gezet welke pijp het t beste doet op welke cil? of misschien wordt dat wat ze onoverzichtelijk.

het is een ideetje..

Dat gaat een enorme discussie worden, helemaal omdat Piaggio & Minarelli door elkaar heen loopt...
 
Originally posted by Patrick
R-force plaatsten in profiel 1 en 2 (voor mina iig) ding heeft een TE dunne bocht om profiel 4 te zitten. Ook is hij niet zo hoogtoerig als een c20 eerder R oid...

Dat dacht ik zelf ook... maar Martin heeft hem ooit op een Team70 geschroefd, daarom twijfelde ik zo... Verder heb ik die uitlaat nooit gezien of gehad...
 
Martin had hem toen alleen voor de laatste burn erop gezet d8 ik :) Maar anyway, pijp heb ik zelf ook een rondje mee gereden op EVO70, reed gewoon kut :)
 
Originally posted by Patrick
R-force plaatsten in profiel 1 en 2 (voor mina iig) ding heeft een TE dunne bocht om profiel 4 te zitten. Ook is hij niet zo hoogtoerig als een c20 eerder R oid...
De dikke R-Force doet het anders heel leuk op mhr50 zowel piaggio als mina.
 
Back
Top