Stereo vraag

Status
Not open for further replies.

jandescooterman

Well-Known Member
Ik wist niet waar ik deze vraag moest plaatsen, want het uiterlijk en elektra forum kan ik niet meer vinden.

Maar ik heb van iemand een soort stereo gekregen waarin al een mp3 input zat, dus waar je je mp3 speler op aan kan sluiten en er zit ook een radio in. Ook werkt hij op 4 batterijen. DIt is natuurlijk erg makkelijk voor in je scooter, maar nu zitten er 8 Ohm 0.5 W boxjes in en dat is natuurlijk gewoon bagger.

Kan ik hier een mooi geluidje uit laten komen voor in mijn scooter, of is het kansloos omdat het op 4 batterijtjes werkt en hoeveel gaat het me ongeeeer kosten?

Ik wil desnoods wel ff een foto van het ding maken, zoadat je indruk krijgt hoe het werkt en wat er allemaal op staat.

Last edited:
Advertisement - register to remove this

maak maar even een foto, is altijd makkelijker.

maar het kan natuurlijk wel andere boxen (wel even kijken of dat app het aan kan), en je 4 batt zullen erg snel leeglopen dat is ook een probleem.

Hoe ik het heb gedaan:
1x 230V ingang (om accu op te laden, en gewoon op de bouw te gebruiken)
1x 12V ingang voor in de scooter
1x Accu van mijn scooter ingebouwd, voor stroomuitval op de bouw, en voor in de scooter als hij stil staat (anders loopt andere accu zo snel leeg)
1x radio cd-speler via kijkshop
1x versterker via kijkshop.
2x boxen goedkoop via internet gekocht, komt goed genoeg geluid uit.
en nog wat los hout via werk meegenomen.

Ik heb er dus ook een trafo ingedaan om hem op te laden, en hem ook op de bouw te gebruiken maarja.... tis maar net of je hem alleen voor je scooter gebruikt of wat.

weet iig wel als jij je normale oplader (scooter accu oplader) gebruikt dat je ruis en gekraak(heel erg) krijgt, omdat die oplader niet ontstoord is. Dus je kan hem dan wel opladen, maar alleen als hij uit is.

En je oplader van je scooter kan het Amperages ook niet halen, en gaat hij elke keer uit :(

suc6 ermee

Hoi bedankt voor je info, hieronder heb ik 2 fotos gemaakt van het ding:

http://img71.exs.cx/my.php?loc=img71&image=22ra.jpg
http://img71.exs.cx/my.php?loc=img71&image=11tp.jpg

Zou jij of iemand anders me nu a.ub. kunnen vertellen of dit haalbaar is en waar ik een versterker en 2 speakers kan kopen voor weinig geld en hoe ik dit allemaal moet aansluiten. Mvg Robin.

BTW ik gebruik hem maar heel af en toe om het geludi ff te showen dus denk dat het wel met di ebatterijen goed komt, en het moet gewoong oedkoop spul zijn niet dat overdreven gedoe, als er een beetje mooi geleuid uitkomt is het al goed.

Ik heb net ff zitten kijken voor speakerset+versterker en dan zit je al minimaal aan de 80 euro, maar dan heb je ook wat:p. Maar nu mijn vraag, kan dat op dit worden ingebouwd? de technische gegevens zie je op de fotos. En waar meot ik op letten als ik speakers+ versterker koop, op welke technische dingen zodat het gaat werken?

versterkertje kijkshop kost 20 euro speakertjes euro of 30

kabeltje kost iets van 4 euro dus voor ruime 50 euro klaar

dit wat jij laat zien gaat niet echt werken
moet je 12v gaan omvormen enzo
en hij kan ook niet hard en je hebt geen basss

ziet dr beetje ligt uit.

komt iig niet hard imposant geluid uit

dit is meer voor een strandtas oid

maw je hebt er in je scoot geen hol aan :P

pc speakers klinkt buiten al waardeloos

dus koop gewoon versterkertje bij kijkshop a 20 euro
bij autosloop voor 5 euro paar mooie speakers

en je bent klaar

Hmm volgens mij begrijp ik jullie niet....Ik snap nu al dat ik 2 speakers een versterker en een kabel moet hebben, maar waar sluit ik die kabel op aan dan? of kan ik wel die 2 speakers in die strandradio inbouwen en daartussen een versterker?

Edit: ben er al uit. Ik heb nog een goede en mooie discman liggen die ik tog nooit gebruik en die wil ik nu graag gebruiken dan. Ik heb waarschijnlijk al 2 speakers geregeld en die versterker koop ik ook dan.

Maar kunnen jullie mij dan a.u.b. een duidelijk schema geven hoe alels op elkaar aan te sluiten? Want een discman hoeft niet op je accu aangesloten te worden tog?

Mvg, Robin.

Last edited:
van dat versterkertje de zwarte kabel op de - van je accu de rode op de + en de oranje via een schakelaar op de +

speakers met de daadjes in de knijpkontacten aan de andere kant van de versterker

kabeltje met aan een kant jackplug (voor je discman) en aan de andere kant tupl (rood zwart stekkertjes voor de vesterker)

Ik heb me ogen op deze speakers laten vallen met deze gegevens gaf die jongen erbij:
Pioneer TS-G1645
130 W Max. 4 ohm
16 cm
Coaxial 2 way

En dit zei hij erover: de speakers zijn gewoon aan te sluiten met schuiftong op speaker.

Maar volgens mij snap ik het nu goed, het is heel makkelijk dus eigenlijk. En deze speakers gaan die ook werken? Behalve dat ze waarschijnlijk te groot zijn?

Mvg, en bedankt voor de moeite, Robin.

gaat makkelijk passen

ik heb nml 2 ovale speakers die op de kleinste diameter 17cm zijn

mooiste is het om het dan allemaal in te bouwen in een plank die precies in je buddy past.

dus ff met karton en stanlymes ff een mal maken voor je plank

Nee klopt wat je nu zegt, maar jammergenoeg is die deal met die jongen ook niet doorgegaan. Maar mijn oom zei dat het meost lukken en hij wil me denk ik wel meehelpne met inbouwen.

Ik wil de volgende versterker en speakers gaan kopen aankomende week bij kijkshop.nl:
87550
BOOSTER SUPERTECH STA-200

87577
SPEAKERS MARQUANT MCS-13

Maar bij die speakers, er staat nu speakers....mar krijg ik nu 2 speakers voor die prijs of maar 1? En bij de versterker zitten alle kabels al bij, maar bij de speakers volgens mij niet......kunnen jullie mij vertellen welke kabels ik er dan los moet bijkopen?

lees ff wat verder op die site 8P

Max. vermogen 120 Watt
Frequentiebereik 40 - 20.000 Hz
Diameter 13 cm
2-Weg speakersysteem
Impedantie 4 Ohm
per set
Incl. bevestigingsmateriaal

en kabels lijkt mij gewoon duidelijk? 1 tulp <-> audio jack stekker (3,5 mm volgens mij)

en wat luidspreker snoer....

misschien nog wat andere snoeren voor je accu enzo maarja dat is denk ik geen probleem

hmm dan heb jij tog helee andere speakers uitgekozen als mij....ik had die van 80 watt, want mijn versterker is maar voor 2x 100 watt. Dus dan blijft ngo de vraag of het 2 speakers zijn of 1. Maar die kabels enzo wat ik nodig heb zal ik wel aan mijn oom vragen dan. Bedankt voor de info en deze kan op slot.

Status
Not open for further replies.
Back