stekker kabelboom ???

roykuh*!

Well-Known Member
Hallo allemaal,
Ik ben een speedfight 2 aan het opknappen. Nou zit ik met het volgende probleem. Hij vonk niet optijd of slecht, want er komen telkens proffen uit de uitlaat. Maar mijn toeter doet het heel zachtjes als ik mijn contact aanzet. En als ik hem start doet hij het gewoon luid. Heeft dit met mijn spaningregelaar te maken? En er zit aan mijn kabelboom ook een blauwstekkertje waar ik niet van weet waar ik het moet aan sluiten. Ik hoop dat jullie mijn kunnen helpen.

Alvast bedankt,
Mvg Roy
 
Advertisement - register to remove this

als het een chipkey is moet je even naar je accu kijken ,deze moet perfect zijn namelijk anders doet de scooter het niet of niet goed.

verder idd bougie , bougiedop oid.

het kan ook valse lucht zijn of gewoon een te arm mangsel , daardoor gaat ie vaak ook ploffen en/of knallen
 
Sorry dat ik nu pas reageer, was met vakantie. Maar ik heb me spanning al gemeten en hij gaf 13 V aan. En me bougie heb ik ook al een keer vervangen alleen me bougie dop nog niet. En hoe kan ik zien of het een chipkey is?

Maar is er iemand die mij kan vertellen waar die blauwe stekker voor is? Is da voor de startmotor.
 
als het een AC is zal het de stekker zijn van de temperatuurmeter , op en ac zit namelijk dezelfde kabelboom als een LC dus is de stekker over.

de spanningsregelaar heeft niks met het vonken te maken..

zoals ik al zei , zorg even dat je een goeie accu hebt.
 
Sorry dat ik nu pas reageer, was met vakantie. Maar ik heb me spanning al gemeten en hij gaf 13 V aan. En me bougie heb ik ook al een keer vervangen alleen me bougie dop nog niet. En hoe kan ik zien of het een chipkey is?

Maar is er iemand die mij kan vertellen waar die blauwe stekker voor is? Is da voor de startmotor.

ehmm elke accu die je meet geeft gewoon aan als je hem doormeet wat hij hoort af te geven, kijk eens wat er gebeurt als je hem belast en dan opnieuw meet. Ik had het zelfde probleem met mijn accu, toen ik hem belaste met accu meter/tester gaf die nog maar 6VAC aan :)
 
Last edited:
kijk eens wat er gebeurt als je hem belast en dan opnieuw meet. Ik had het zelfde probleem met mijn accu, toen ik hem belaste met accu meter/tester gaf die nog maar 6VAC aan :)
Idd, maar was het geen DC (Direct Current -> Gelijkspanning) i.p.v. AC (Alternating Current -> Wisselspanning)?:p
 
Ik heb al een andere accu aan gesloten want toen ik hem belaste gaf hij 8v maar het is nog steeds het zelfde. De bougiedop heb ik ook al vervangen. Ik denk zelf dat het dan aan me bobine moet liggen. En het is een AC speedfight dus die blauwe stekker zal wel voor de temprateursensor zijn.
 
de ploffen uit de uitlaat hoeven btw ook niet door de ontsteking te komen, als je keerringen slecht zijn , als je membraanplaten kapot zijn of gewoon een te kleine sproeier kan de scooter ook gaan ploffen en/of knallen.

verder is het zo dat als ie wel vonkt dat ie dan ook moet starten , als de bobine oid stuk is vonkt ie over het algemeen helemaal niet.
 
Back
Top