Stekker ontsteking

dennisdeb

New Member
Beste forumleden,

kan iemand bij vertellen hoe ik deze stekker los maak zonder de boel stuk te trekken?
Het gaat om een Piaggio Zip, de stekker van de ontsteking. Het ding zit muurvast en wil hem niet stuk trekken. Suggesties? Alvast bedankt. B0698C06-F6FC-4F5D-82CF-0125069552D4.jpeg
 
Advertisement - register to remove this

Ergens moet een clipje zitten die je of in kan drukken of met een schroevendraaier een beetje omhoog moet wippen. Doorknippen kan altijd nog als het echt niet zou lukken
Ergens moet een clipje zitten die je of in kan drukken of met een schroevendraaier een beetje omhoog moet wippen. Doorknippen kan altijd nog als het echt niet zou lukken
Beide heb ik geprobeerd, maar een clipje of iets dergelijks kan ik niet vinden en wrikken met een schroevendraaier heb ik geprobeerd maar omdat de behuizing van zacht rubber is hielp dat ook niet. Ik heb de stekker maar aangesloten gelaten en ter plaatse aan het blok gewerkt.. niet ideaal maar voorlopig kan het zo. In ieder geval bedankt beide voor de reacties.
 
Je moet met een platkop onder het bovenste rubbertje wringen langs beide kanten en zo krijg je die omhoog dan zie je een stekkertje waar een lipje aan zit die moet je omhoog halen en dan krijg je die los. Veel succes!
 
Je moet met een platkop onder het bovenste rubbertje wringen langs beide kanten en zo krijg je die omhoog dan zie je een stekkertje waar een lipje aan zit die moet je omhoog halen en dan krijg je die los. Veel succes!
Het is me inmiddels gelukt, maar dit is inderdaad de juiste manier. Bedankt voor je reactie.
 
Back
Top