steekvlam uit uitlaatpoort

streetscraper

Well-Known Member
ik was dus cilinder aan monteren maar lukte niet echt en ik ging weg en toen zei men pa ik heb het geinstalleerd volgens de handleiding die erbij zat :winner: (tnt cilinder by the way. Dus ik blij alles installeren start ie niet en piept ie als een badeend x| jah ik zeg was me dat nu stamp nog wat harder en zie plots oranje flits aan me begin van me uitlaat. Dus ik uitlaat eraf en nogmaals kicken: een steekvlam gwn uit me cilinder :eek: ksnap er dus niks van! in godsnaam aan wat kan dit liggen :? en wat moet ik allemaal rekenen dat kapot zal zijn (kan moeilijk mijn pa verantwoordelijk stellen 8P. (brommer stond in brand heb net kunne beletten dat mijn tank in brand stond

EDIT:

hoe het gemonteerd is (effe gebeld na me pa)

- pijltje naar uitlaatpoort
- zuigerveertjes op de jusite manier (dus in die 'puntjes')
- circlipjes erin geduwd (zate ook goed zei ie)
- wand goed ingesmeerd met olie

is toch gewoon goed?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

kan zijn dat er een grotere sproeier in moet , maar voor hetzelfde geld is de bougie en/of bougiedop niet goed oid..
 
heb al andere bougie geprobeerd uit me andere brommer (die ermee werkt) maar hij blijft niet starten en piept..En soms rookt hij en andere keren vlam uit me uitlaatpoort. Hij geeft ook geen vonk (toch niet dat ik zie..heb me kabelboom volledig gecheckt, andere bougie geprobeerd..allemaal niks
 
Wel een beetje een vaag probleem hoor:S.
Heb je trouwens iets met je ontsteking zitten kloten ofzo?
Wil er ook nog wel is mee te maken hebben..
 
juist andere cilinder gemonteert aan de rest niet gekomen..Probleem is dat ik zelf niet 100% zeker ben dat ik alles juist heb aangesloten..
 
Gewoon je carburatie niet goed afgesteld nog. Doe dat eerst maar eens.

Een steekvlam is niet heel erg raar op een scooter die rijd door een mengsel van lucht benzine en olie te verbranden...
 
Dan zat je uitlaat gewoon niet goed vast als jij daar een vlam uit kan zien komen terwijl je uitlaat gemonteerd is.

Wat spNk al zegt, dat is niets raars. Bovendien vonkt hij dan dus wel, want alleen benzine/lucht/olie doet niks als je het in je cilinder pompt he, daar moet toch echt een vonk of vuur bij komen.

Pak een verse bougie, monteer alles even opnieuw desnoods, kan toch niet zo moeilijk zijn je hebt nota bene een handleiding erbij zeg je net.

Dat het piept klopt in elk geval niet, heb je er wel olie bij en de zuigerveren wel goed om, en is het niet gewoon je kickstarter die piept?
 
kickstarter is zoiezo iets mis mee (blijft hangen |(. maar kan even goed me subje zijn komt daar ergens vandaan xD cilindr is met veel olie gemonteerd voor de zekerheid voor mezelf kan ik me echt niet inbeelden dat er daar een probleem zit. maar dat vonken snap ik zelf niet. Ik zie niks van vonk als ik hem op een bout of zo hou of bloot stuk staal maar blijbkaar ontlpoft hij wel degleijk gezien die vlam? begrijp er zelf niet veel van..en in gang krijgen lukt echt niet 8P heb me kabelboom gecheckt alle kleurcodes en zo komen overeen (aansluitingen blok in kabelboom bedoel ik daarmee..Andere (gelijakardige) bougie geprobeerd startte ook niet, remmenreiniger in carburateur gespoten hielp niks, carburateur uitgespoten met remmenreiniger help ook niks (eigenlijk uitgekuist), wat benzine aan bougie gedaan en der weer in gedraaid..ben effe radeloos :+
 
Back
Top