Std. sr2000 50cc morini cilinder laten tunen

Hey,

Ik heb dus een sr2000 en wil iets meer vermogen hebben.
Mijn setup is : 50cc std./YasR/17,5/multivar.
Ik zit erover te denken nu ik toch een nieuwe krukas erin zet, gelijk mijn cilinder bij Sjoerd te laten tunen.
Ik heb hierover een paar vragen gewoon voor de zekerheid ;) :
1) Houdt de Rito krukas het
2) Moet ik andere lagers nemen (dan std.)
3) Houdt de begrenzer het (de paar die het al doen op sr2000 trekken 70cc dus al zeker niet meer).
4) Gaat de cilinder een stuk minder lang mee
5) Is de cdi van sr2000 begrensd zodat ik er eigenlijk niets aan heb

Nog even over vraag 2.
Ze houden het nog wel op 50cc std./YasR/17,5mm enz.
Zo'n enorme verandering is het nu toch ook niet?

Ik hoop dat jullie mij hiermee verder kunnen helpen.

Groetjes Albert

ps. hebben evt. de pia en mina rijders die ook een 50cc hebben laten tunen een kleine richtlijn qua snelheid mits goed afgesteld?
 
Advertisement - register to remove this

ik zou beter een snellere cilinder nemen..
maargoed..

die krukas houd het wel.
ja zou wel andere lagers nemen, C3 bv. want als je toch je krukas aan het veranderen bent kan je beter meteen goeie lagers nemen dan dat je er later weer mee zit.
cilinder gaat wel goed mee, ligt eraan hoe jij ermee omgaat,
en nee de cdi is niet begrensd
 
Ik zou je std cil niet laten tunen Albert, k zag dat er sinds kort een DR 70 LC voor morini was. Dan zou ik die pakken, lekker koppel, slijtage blijft binnen de perken en top blijft ook wel "normaal". Met die as zou ik het trouwens wel weten :p . Dikke alu erop knallen :)

je punten:
- cdi sr2000 is niet begrensd
- begrenzer zal tuned 50 wel houden, dr70 ook wel. Bij mn Gilar trok hij t niet meer (Creco)
- C3 lagertjes
- Rito gaat dat wel makkelijk houden, voor zekerheid zou ik lekker bijsmeren :)
 
Thx,

Ik heb trouwens de lagers en keerringen voor me liggen.
Er staat skf 6204tn9/c4 france oioii heb ik nu een probleem?
Want dit is dus c4 toch? en zoveel toeren maak ik niet, lang niet.
En bij de andere staat skf bb1-3056c france
Alleen dit zijn de enige lagers voor sr2000 bij scootparts.nl
En hier staat niet dat het c3 0f c4's zijn.
Ze zijn samen met keerringen 40 euro.
Hier zijn de pics :

Skf1.jpg

Skf2.jpg


Ik heb gehoord dat je als je 9000 tot 11000 toeren hebt beter geen c4's kan nemen klopt dit?

groetjes
 
Vaag, de ene is 8 balls en de andere 9:?
Onderste is c4, bovenste -> ?
C4 zetten niet genoeg uit bij die toerentallen, beter c3 (zijn al veel topics over geweest)
 
Dit staat er op het doosje :
07IT15 Creco-parts
Krukaslagerset+keerring morini 6a-_138
De ene is idd groter dan de andere maar dat moet ook (bij sr2000 iig) en met dat uitzetten wist ik idd.
Maar volgens mij zijn dit de std. lagers voor sr2000, klinkt een beetje raar, maar andere kan ik niet vinden.
Het lijkt me namelijk stug dat ze alleen c4 race lagers verkopen en nergens "gewone" c3's terwijl er c3's in zouden horen (of nog lager).
Misschien weet een sr2000 rijder die zelf de krukas heeft vervangen wat er std. in zit?

groetjes
 
Back
Top