This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

std mina cil tune

scooter fr€@k

Well-Known Member
heb ff een vraag ik wil zoveel mogelijk uit mijn std cilinder halen maar wat kan ik nog allemaal eraan doen , wat is nog te tune eraan .
en die halve maan als ik die eruit haal maakt het dan iets in vermogen .
en wat kan ik het beste tune voor optrek??????
mzzls
laterz
 
De beste tuning gaat volgens de Throw-Away variant. Dat houdt in dat je de cilinder ver weg in een prullenbak gooit en er een betere onder schroeft.
 
uitlaat poort een beedje breder en hoger maken, maar t effect van vrijwel te verwaarlozen, wat is de rest van je setup??
 
scooter fr€@k said:
vriend van me had hem ook getuned dus en die ging vies voor een std cilinder dus je kan hem zkr tune en daarom vraag ik wat er aan te doen valt


vraag het dan aan die vriend , die lat het je ook op praktisch gebied zien waarschijnlijk
 
dat kan hij niet , zijn vader heeft dat gedaan en die heeft een scooterzaak dus , en als hij het aan mij laat zien begint hij weer van betalen dit en dat en ik wou de cil zelf ff tune
 
Even een quote van een bekende tuner uit een ander topic:


Dit gaat specifiek over Mina LC.
 
Stephan@Spy said:
Het kan gewoon niet. Hij is Te laag getimed om er nog iets aan te redden.

Dan juist kan je er wat aan doen als de timingen te laag zijn :L zorg 1st dat je weer waar je over praat en ga dan wat posten :henko:
Je kan je poortje wel iets hoger en breder maken, maar de echte winst zit hem gewoon in het goed afstellen van je scoot, dus carb,rollen drukveer etc, vriend van me had op ze rox een c16,17,5mm met
std cil en ding ging echt lekker en reed rond de 100, wel is hij 2 weken bezig geweest dat ding zo af te stellen dat ie zo reed dus ik zou zeggen ga eens lekker een paar dagen verschillende dingen testen voordat je in je cilinder begint te vijlen :X
suc6 ermee
 
Stephan@Spy said:
De beste tuning gaat volgens de Throw-Away variant. Dat houdt in dat je de cilinder ver weg in een prullenbak gooit en er een betere onder schroeft.

Als je niks nuttigs te melden hebt, zeg dan niks.

A-Rox*nl said:
LoLige opmerking maar daar help je hem niks mee
halfe maan is volgens mij wel een begrenzer.

Idem hier...
 
Stephan@Spy said:
Het kan gewoon niet. Hij is Te laag getimed om er nog iets aan te redden.

Nog zoiets. dude zeg gewoon niks als je niet weet waar je over praat. ga je eens verdiepen in het tune gebeuren, kwa timingen etc...
 
ik heb me uitlaat poort vergroot en merkte het echt wel qua toeren. op snelheid geeft het niet erg veel.
Mijn setup voor de rest: laser x-pro | mhr multivar | hebo verstelbaar..
90km/h op rollerbank hier in belgie.. op de baan 86km/h op fietsteller dus is best wel lekker
En je voelt de power onderaan ook wel!!