This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

std. cilinder tunen, of een DR70?

bakel

Well-Known Member
Hey,

Ik wil graag mijn scooter sneller op laten trekken, en zo min mogelijk harder te gaan als nu ( 80 km/h).

En ik zit zelf te denken aan me std. cilinder te laten tunen (3br), of een DR70 te kopen, wat zouden jullie doen?

Ik heb een sr2000, en me cilinder heeft al 16500 km gelopen...
En ik heb een technigas next uitlaat geheh...en std. carb.

Ik hoor het graag, Groetjes
 
Maar dan moet ik zeker ook weer een andere krukas? en ik neem aan dat je met een dr70 gewoon met de technigas kan rijden?

En dan ben ik met het tunen goedkoper uit..want anders komt er weer een andere krukas bij..
 
Oke, en me krukas hebt wel rond de 16500 km gelopen, en ik heb me scooter waarschijnlijk binnenkort elke dag nodig om naar school te gaan, den bosch naar tilburg...

Is het dan nog wel verstandig?
 
zijn er wel DR70 kitjes voor sr2000?

de krukas van een SR2000 is van dergelijke kwaliteit dat ik ze zelfs met std cilinder al na 7000km kapot heb zien lopen (2 keer iig) ...

de krukaslagers kunnen het wel hebben...
 
Jah er zijn kitjes voor de sr2000 bij scootparts, en kosten 134 €,

Dus het is wel verstandig om een andere krukas te hale?

En cilinder laten tunen daar ben ik veel goedkoper mee uit.. maar krijg ik dan ook meer trekvermogen..
 
Met een Dr70 krijg ik dus meer koppel als met een cilinder te laten tunen? dat wou ik dan bij 3br doen en dan stage 2 of 3?

Dan ben ik wel goedkoper uit als met een Dr70 aanschaffen + de benodigheden om hem goedlopend te maken..
 
Is een rito krukas dan genoeg? haha, en kan ik er met me technigas op rijden? en hoe hard zou die dr dan ongeveer gaan, met 12 mm ( of moet die zeker 17.5)?

groets
 
er loopt zelf als een topic over rito

wat betreft carb, nix moet..17,5mm is wel aan te raden



en melf, sorry hoor...vin dat je 99% v/d tijd perfecte adviezen geeft en veel verstand ervan hebt.
 
die rito zal het zeker houden.std cilinder tunen zou ik zelf nooit laten doen, beter een 70 halen, dan kan je als je je scoot ooit weer verkoopt hm terug volledig ori maken.
 
Je standaard krukas houdt die dr70 MAKKELIJK, DR70 draait namenlijk evenveel toeren als je standaard cilinder.... maakt dus niets uit....Heb zelf 2 jaar met 70cc kit corsa op een sr2000 met std krukas/lagers rondgereden zonder enkel probleem...

Alleen zorgen dat je iets meer smeert dan normaal
 
ík heb voor dezelfde keuze gestaan ben voor de dr70 gegaan van aidix ander krukasje topracing of Rito SFK c3 lagers ander keerringetje hij loopt prachtig
ik ben echt blij dat ik me standaard cil niet heb laten tunen gewoon standaard carb. houden.. en dan loopt ie al prachtig

ook wat kaj hierboven zegt een andere krukas is niet echt nodig wel aan te raden na verloop van tijd maar met goede smering is het ook te doen
 


Nou dan heb jij wel een erg gewilligge standaardcylinder Ik heb nog nooit een morini met standaard DR70 onder mijn aars gehad, maar het lijkt mij sterk dat die pas vanaf 9000 gaat trekken met een beetje uitlaat + std 50cc.

Overigens raakt een 'gewone' Next met 70cc nogal eens een demper kwijt. Ik zou in dit geval dus zeggen, doe het goed of doe het helemaal niet. 16500km is gewoon antiek en gaat niet zo lang meer mee. Dus carb+cyl+krukas+ in ieder geval andere demper en het liefst een compleet andere uitlaat.
 

Met alleen een dr 70 zal je die demper niet zo snel kwijtraken hoor. Beter koop je wel een andere uitlaat, maar niet omdat de demper eraf zou kunnen knallen. <]

grtz