This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

STD Cil Tunen

Status
Not open for further replies.

degrees

Well-Known Member
He, kheb een standaard cilinder van een yamaha neos, ik wil die gaan tune, als eerste wil ik die vernauwing weghale bij de uitlaatpoort, en ook wil ik me spoelpoorte vergroote. Bestaat hier een topic al over ofzo of wat informatie hoe ik dit precies moet doen, want ik denk dat het bij de spoelpoorte heel nou luistert, en ik wil het met een dremel doen alleen wat voor ding moetik erop plugge.
 
probeer er eerst is wat meer over te leren anders gaat het geheid mis.
Je zou kunnen beginnen met een poortmap te maken. En dan vervolgens kijken wat je weg wilt halen. Je kunt niet maarzo alles weghalen want dan heb je een probleem.
Die vernauwing in je uitlaatpoort kun je wel zo eruit dremelen.
Verdere tuning zou ik toch eerst meer voor gaan leren.
Gebruik de search even zou ik zeggen.
 
denk dat je domweg beter een evo50 kunt kopen , std cilinder tunen haalt weinig uit.....

ga je eerst maar eens verdiepen in tuning , mischien dat je dan ook begrijpt WAT en WAAROM je iets moet aanpassen....

het begint al met dat je niet vermeld dat er een andere zuiger in gaat , want dat ie 1 , dan moet je nog een andere kop hebben (of de ori verbouwen) en dan moet je de rest van de setup aanpassen, evo50 uitlaatje oid ...

19mm , evo/vl14 membraan , andere overbrenging etc.. dan praat je pas over tuning naar mijn mening...
 
ach ja laat hem gewoon ze standaard cilinder wat sneller maken.

@ melf#50 dat jij alles weet hoef ik niet te weten, maar je kan die jongen beter gewoon helpen met wat ie zou kunnen doen aan ze cilinder.

Denk dat de topic starter daar meer aan heeft dan de held gaan zitten uithangen en zeggen van kijk mij eens ik kan tunen en die jongen niet.

Als je eens minder eigendunk hebt en meer gaat helpen dan zouden meer mensen je hulp waderen.
 


en zo zijn cilinder laten verneuken ??

laat hem eerst eens weten WAAROM je iets moet veranderen en wat voor invloed dat heeft ....

en dat jij niks aan wilt nemen kan ik niks aan doen.
 
Argh niet weer, gebruik de search en zoek onder :

tunen
Tuning
Vijlen
etc.

Ik weet zeker dat je genoeg vindt. Probeer gewoon wat meer te leren over het 2 tact gebeureren, en dan logisch gaan nadenken, Koop het boek van Graham Bell's 2 stroke performence tuning, en zoek wat op internet rond, www.macdizzy.com

Hier gaat iig een slotje op, die tuningstopics komen me nu echt de strot uit.
 
Status
Not open for further replies.