Startproblemen met als vervolg rij-problemen.

SR-MARC-SR

Well-Known Member
Ik had een tijdje geleden al dat mijn scooter verzoop (komt door elek sjook natuurlijk, maar er zat ook een te grote sproeier in) bij het koud starten en ik toen dus 15 minuten moest kicken/wachten.
Omdat mijn scooter te koop staat staat hij al 2 weken ofzo stil, en niet gestart in die tijd, ik wil hem vanmiddag starten maar hij was totaal dood !!
Ik dus alles checken, carb schoongemaakt, luchtfilter schoongemaakt, kleinere sproeier erin, andere bougie erin enz..
En hij wilde nog steeds niet starten!!
Maar ik moest toch me carterkap eraf halen omdat mijn kicker heel stroef naar beneden ging en door de stroefheid bleef hangen, heb overigens nog wel genoeg compressie, toen ik mijn carterkap eraf wilde trekken bleef hij vastzitten op het punt van het tandwielrondsel van de elektrische start, die zat dus VAST ik trekken enzo, en toen was hij er wel uit, even er opnieuw ingezet, maar toen viel het rondsel van de kicker eruit dat dingetje die in de carterkap zit met een beugeltje eraan en die over de vario zit als het ware.
Ik dat ingevet vanwege dat me kicker stroef naar beneden ging, toen alles terug gezet, en hij kickt weer soepel enzo..
Ik dus starten, hoor ik een ZUIGEND/SCHUREND geluid, heel wazig maarja.
Ik dus carterkap eraf gehaald en kickstartrondsel eruit gehaald, toen weer gestard en het geluid was weg, kortom daar ligt het aan, maarja dat kickstartrondsel zit al helemaal naar achteren in de carterkap en hij zit goed stevig vast.
Heb de kap nu al een aantal keren los gehad, ik ga vandeweek nog een keer goed kijken, maar ik vroeg het me af..
Iemand een idee of dezelfde ervaring?

En het is ook best wazig dat het elektrische start tandwiel rondsel overbrengding VAST zat, en het daar dus aan lag :S

Een heel verhaal voor een klein stom vraagje, maarja ik verveel me dus tja :)

Ik hoor het wel, laterz..
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Ok, heb em weer open gehad enzo.. wat ik zag :

Het plastic gedeelte op de vario was van de platte kant geslepen als het ware...
Het kickstart tandwiel (niet het rondsel) loopt er dus tegen aan te schaven, dit gebeurde nadat ik het gesmeerd had..

iemand suggesties oid ???

snap niet hoe dit zo komt..
 
Zoiets heb ik dus ook,was ff naar dealer gegaan maar die wist het niet omdat ik Tp Carterkap had en dat had ie nooit gezien.Mja ik denk dat het dat asje is wat los in je carterkap zit wat omhoog komt als je kickt.
 
Back
Top