This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Startmotor verwijderen

maxo

Well-Known Member
Hoi,

ik wil op mijn aerox de startmotor van t blok afhalen alleen blijft er dan een soort gat achter bij het tandwiel die de startkrans doet draaien.

is hier een oplossing voor? Iets om het mee af te dichten
 
Aftapen en dichtkitten als je er geen nieuwe starter in doet denk
En dan wachten tot er een steentje in schiet en dan kan je de boel weg mieteren. Niet doen dus.

Als daar een gat zit dan betekend dat dat er een onderdeel op hoort te zitten. Het is niet de bedoeling om zomaar iets ervanaf te slopen en een gat achter te laten, daar zijn ze niet voor gemaakt en zo zal je er niet lang plezier van hebben.

Ik snap ook niet waarom je de startmotor eraf zou willen halen?
 
Hoi,

ik wil op mijn aerox de startmotor van t blok afhalen alleen blijft er dan een soort gat achter bij het tandwiel die de startkrans doet draaien.

is hier een oplossing voor? Iets om het mee af te dichten

Uit nieuwsgierigheid, Waarom wil je dat gat naar de starter krans dicht maken? Om te voorkomen dat er vuil in komt? Of hoe moet ik dat zien?
Post automatically merged:

En dan wachten tot er een steentje in schiet en dan kan je de boel weg mieteren. Niet doen dus.

Precies!!
 
Uit nieuwsgierigheid, Waarom wil je dat gat naar de starter krans dicht maken? Om te voorkomen dat er vuil in komt? Of hoe moet ik dat zien?
Post automatically merged:



Precies!!
Trekt het niet ivm compressie
Post automatically merged:

Aftapen en dichtkitten als je er geen nieuwe starter in doet denk
Denkt ie
 
je bedoelt toch dat hij om de een of andere reden niet trekt door compressie? Snap niet waar je het dan over hebt en wat de startmotor daar mee heeft te maken
Post automatically merged:

jij zegt dat het niet trekt ivm compressie, ik vraag waarom
 
Deze is te zwak om de cilinder langs bdp te draaien
 
Als je de startmotor wilt verwijderen (om welke reden dan ook) is dat gewoon mogelijk.
Het open gedeelte wat dan achterblijft dien je wel fatsoenlijk af te dichten, niet alleen troep en vuil, maar ook vocht is niet gewenst!

Wat ik vroeger deed, is een sjabloon maken van de buitenste contouren van de startmotor, inclu de bevestigingsgaten.
Ik nam dan een ijzeren of stalen plaat van ongeveer 2 tot 3 mm dik waarop ik het sjabloon aanbracht.
Aftekenen, uitzagen, boren en afwerken en men was klaar!

Zelfde methode hanteerde ik ook voor een papieren pakking onder dit plaatje, dit om het vocht buiten de deur te houden!
Aftekenen, uitsnijden, afwerken en vervolgens onder het metalen plaatje plaatsen wat er mede voor zorgde dat het geheel goed dicht zat!

Edit: Wel opletten dat je de originele bevestigingsboutjes wat in dient te korten!
Anderzijds is het ook mogelijk om bijvoorbeeld bij een bouwmarkt wat korte boutjes te halen.
 
Van een leeg blikje een dekseltje maken in de vorm van de startmotor voet.
Deze met korte boutjes en een randje kit over het gat bevestigen.