starterkrans maakt krassend geluid

rgr7071

New Member
Ik heb de starterkrans van mijn scooter vervangen, omdat deze kapot gelopen was. Nu maakt de scooter echter een krassend geluid. Ik denk dat dit komt doordat de starterkrans nog moet inlopen op de bendix. Heeft iemand enig idee of dit normaal is en of er andere oorzaken zouden kunnen zijn?

Advertisement - register to remove this

Ik heb het zelfde maar dan andersom ik heb vandaag een nieuwe bendix en startmotor gemonteerd en nu hoor ik idd. Een tikken/ slijtend geluid van bendix en start krans tegen elkaar en loopt die gek!

Ja de lagers misschien dan even met wd40 doen maar de carter kap zit er gwn goed op het is gwn dat de bendix de starterkrans blijft aanraken en daardoor mee blojft draaien

Als de deksel niet goed zou zitten en de bendix speling zou hebben zou hij binnen een paar seconden los slaan en vast schieten.
Vraag me niet hoe ik dit weet :).
Zal dus meedraaien met krans inderdaad. Misschien is de bendix te stroef door plak en zooi waardoor hij niet goed terugtrekt. Dat heen en weer schuiven naar binnen en naar buiten moet soepel gaan. Als dat niet het geval is zou ik dat zeker even oplossen. Grote kans dat het probleem daar zit.

Back