Starten van scooter had geven of niet

Hey hey allemaal ,

Ik heb een klein vraagje , ik heb een scooter gekocht 2e hands. Het is een la souris sourini uit Dec 2017. Nu heb ik een vraag over het straten van de scooter 7/10 keer start de scooter zonder gas te geven dus dan doe ik de sleutel erin , omdraai en dan rem en start knop . Soms schiet die dan niet aan en moet ik eerst droog gas geven en dan doet hij het wel. Of ik doe het tegelijk dus startknop en gas geven. Wat is nou het juiste ? Sorry dit is mijn eerste scooter dus heb eigelijk geen iddee hoe het nou moet haha. Ik lees op internet verschillende verhalen. Soms staat er als je een carb hebt dan moet je gas geven zodat hij start andere zeggen weer van niet en zeggen dat je bij een scooter alleen de startknop moet indrukken. Wat is nu het juiste ?

Advertisement - register to remove this

Ik heb een grande retro , en ik start koud altijd zonder gas te geven , als het vriest , is mij opgevallen dat hij sneller aanslaat als ik één keer het gashendel open draai , dan spuit de acceleratie pomp een klein beetje benz in het spruitstuk , en start hij ook gelijk. Warm start hij het makkelijkst met een beetje gas erop.

Bij een cv (constant vacuüm) carburateur gebeurt er helemaal niets als je aan het gas jengelt als de motor niet draait.
De e-choke is een omleiding. Ga je gas geven tijdens een koude start dan verstoor je het mengsel.
Meestal gelijk verzopen.
En idd, bij warme motor startknop indrukken en een beetje gas geven. Maar dat is per scooter verschillend.

Maar ook hangt het van de afstelling af, juiste sproeier, en ook de klepspeling.

Back