omdat de zip 2-takt van mijn zoon niet start ben ik met alle nuttige info op dit forum van alles aan het meten en onderzoeken. Inmiddels een nieuwe start relais gekocht. ziet er precies zo uit als het origineel.
Echter bij het verwijderen van de 4 kabels van het origineel viel me op dat de 2 brede en 2 smalle poten op een andere plek zaten. het origineel zit met de lange kant van de schuine zijde gemonteerd op het frame. als ik naar de nrs kijk achterop bij de aansluitingen op het origineel en het nieuwe relais is dat 180graden gedraaid. op zich geen probleem, ik moet dan wat draaien met de draden omdat het relais nog steeds met de lange zijde gemonteerd moet worden tegen het frame. Daar zit nl het montage gat in. Het verbaasde me wel. ik denk dat ik het goed heb gedaan door de nrs bij de aansluiting te bekijken en te hanteren. maar als je dat niet weet hoe zou je dan moeten beoordelen welke kabel waar op moet komen? en is dit een bekend fenomeen? bedankt alvast!
Echter bij het verwijderen van de 4 kabels van het origineel viel me op dat de 2 brede en 2 smalle poten op een andere plek zaten. het origineel zit met de lange kant van de schuine zijde gemonteerd op het frame. als ik naar de nrs kijk achterop bij de aansluitingen op het origineel en het nieuwe relais is dat 180graden gedraaid. op zich geen probleem, ik moet dan wat draaien met de draden omdat het relais nog steeds met de lange zijde gemonteerd moet worden tegen het frame. Daar zit nl het montage gat in. Het verbaasde me wel. ik denk dat ik het goed heb gedaan door de nrs bij de aansluiting te bekijken en te hanteren. maar als je dat niet weet hoe zou je dan moeten beoordelen welke kabel waar op moet komen? en is dit een bekend fenomeen? bedankt alvast!