Start problemen Zip SP nieuw model

Status
Not open for further replies.

Postal

Well-Known Member
Hallo,

Ik heb een tijdje terug die scooter gekocht waar het volgende op zat:
Een malossi koppeling
17,5mm dell orto
70cc DR LC
bijpassende trek en drukveren

Hij reed, welliswaar moest hij nog helemaal afgesteld worden maar hij reed, 2 dagen later een vastloper. Ik heb via internet toen een Gilardoni 70cc LC gekocht, zie link

http://www.scootparts.nl/epages/Sco...ObjectPath=/Shops/Scootparts/Products/PU07069

Ik zelf kan kleine dingen aanpassen maar meer ook niet, dus met een vriend samen die cilinder erop gezet waar al een vraag opkwam, er staat een B op de zuiger en een pijltje, en er staat een B op de cilinder bij de uitlaat poort. Nu moest volgens die vriend van mij het pijltje altijd naar de uitlaatpoort wijzen maar waarom staat er dan een B zowel op de zuiger als bij de uitlaatpoort?

Maar goed, de zuiger op beide manieren gemonteerd en hij start dus totaal niet. We dachten dat hij eerst geen bezine kreeg, dus we deden wat benzine en olie in het spruitstuk, hand erop voor het vacuum en proberen te starten en toen kwam er wat rook uit het spruitstuk.. Ik heb echt geen idee wat nu te proberen, misschien dat iemand dit herkent? Elke reactie is welkom :)

Grtz,
Dennis

Advertisement - register to remove this

Zuiger moet met pijltje naar uitlaat poort.

De b staat voor het type zuiger of maat ofzo.
Dat heeft er niks mee te maken met hoe de zuiger eirn moet.
Misschien lekt er wel kvs in je cilinder dat gaat moeilijk starten

Oke dan, thanks voor die opheldering iig :)
Laatste keer dat we zuiger omgedraaid hebben, hadde we hem zonder koelvloeistof proberen te starten dus dat is het probleem ook niet.

Sinds de vastloper hebben we echt alleen aan de cilinder gezeten, die vriend van me denkt aan de ontsteking maar heeft verder ook geen idee :/

Thanks voor je snelle reactie

UPDATE

Net ff de zuiger weer goed erop gezet. Daarna even op het idee gekomen om direct een mengsel van benzine en olie direct in het spruitstuk te gieten om te kijken wat ie deed, carb er weer op en kicke.
en hij deed het!

Nu het vreemde, ik heb 2 carbs, 17,5 en een 21 die het alle 2 deden op deze scooter, heb ermee gereden met de 70cc DR nu ineens weigeren? Lijkt me sterk dat ineens beide carbs niet meer werken. Iemand enig idee wat het nu kan zijn?

Het kan aan de sproeier liggen ja dat hij niet start.
En zet je lucht afstel schroef 1 slag open meer kans van starten meestal.
De sproeier maat kan ik je niet zeggen weet niet hoe die normaal is bij een zip

Ok zal ik doen, en ik heb geen standaard sproeier nodig, zit een goeie 70cc onder met een Yasuni R

Status
Not open for further replies.
Back