Originally posted by black_phoenix
we kunnen natuurlijk ook even aan het rekenen gaan. Hoeveel pk is de 60?? watt nou eigenlijk die de ontsteking onttrekt?
ik denk dat je hier wel een mooie energie vergelijking van kan maken
Originally posted by Speedyrules
dat bedoel ik nou, je gaat meer de theoretische en bij gevolg ook ideale kant op , 60watt LIJKT op pak 15 pk een fractie -->
1pk = 0.750Kw (tenzij ik het verward heb met iets anders) , dus ;
15pk * 0.750Kw = 11,25Kw = 1125w.
1125w - 60w = 1065w = 10.65Kw
10.65Kw =14.2pk
0.7 pk winst is toch wel wat volgens het theoretisch model , niet ?
(of ben ik hier nu verkeerd)
Originally posted by black_phoenix
hele nette vergelijking....helaas alleen een foutje 8P
kW -- kilowatt (1000 w)
maakt dus het verschil 0,07 pk ipv 0.7 pk
0,07 pk....kan dus net zo goed een verschil zijn in de uitlaattemp, cilindertemp, luchtvochtigheid, of banden/vertandingstemp om wat te noemen dat nix te maken heeft met je blokkie zelf.
Originally posted by Speedyrules
ik zal binnenkort een testbank doen met onderstaande setup, std ontsteking vs 'getunede' ontsteking'
Originally posted by Bling_Bling
daar wil ik graag van op de hoogte worden gehouden
Originally posted by Speedyrules
@ bling_bling : lichtspoelen verwijderd , doppler as (vervroegt 5°) en grondplaat uitgeboord naar 9mm en bijna voledig omgedraait
helaas kan ik niet meer aan 'n afgedraait vliegwiel komen tegen dan
@ wanksta1 : ik denk dat je brabbeld, een vliegwiel maakt geen mechanische koppeling met de stator , de warmte die een ontsteking normaal krijgt is de warmte van het carter (wand en krukas) , niet zo zeer van de ontsteking , ALS de lichtspoelen verwijderd zijn, als deze er nog zijn treden er idd meer joule effecten op (vermorgenverlies in de vorm van warmte)
Originally posted by monstaboy
Dat is veel te veel, 3 graden vervroeging is genoeg, meer is alleen nadelig..