Originally posted by black_phoenix
komt er in de praktijk op neer dat geen enkele fuck helpt of iig flink te verwaarlozen is.
beter kan je die onsteking netjes laten zodat je er ooit nog wat aan hebt en doorsparen voor iets dat echt verschil uit maakt.
Originally posted by black_phoenix
komt er in de praktijk op neer dat geen enkele fuck helpt of iig flink te verwaarlozen is.
beter kan je die onsteking netjes laten zodat je er ooit nog wat aan hebt en doorsparen voor iets dat echt verschil uit maakt.
Originally posted by black_phoenix
Ik heb het over het verwijderen van je lichtspoelen.
De magnetische flux waar wij over praten heeft een negatieve en positieve werking. Probeer het maar eens. Eerst zal je tegendruk voelen maar na een bepaald 'dood' punt word je vliegwiel juist verder gestuwd. Deze 2 waardes [positief en negatief] heffen elkaar op zodat de weerstand verdwijnt of iig valt te verwaarlozen.
Het is dus gewoonweg nutteloos en vooral zonde deze spoelen te verwijderen van je ontsteking.
Dat het afdraaien van een vliegwiel of het hanteren van een vervroegingspie voordeel [of nadeel] boekt is natuurlijk wel zo.
Originally posted by Speedyrules
btw, flux = magnetische doorlaatbaarheid , in welke context plaats jij dit ? ik volg het nl niet ...
Originally posted by Speedyrules
volgens mij zoek jij het gewoon te theoretisch op , als je d'r logisch en praktijkgericht over nadenkt zie je dat zelf ook wel denk
Originally posted by black_phoenix
sorry je hebt gelijk ik gebruik even de verkeerde 'term'.
uiteraard heb ik hier zelf allang mee ge-experimenteerd en kan dan ook vanuit praktijk vertellen dat het geen nut heeft.
overigens vind ik het bevestigen van het 'nut' vanuit praktijk gezien alleen reeel met behulp van een testbank.
op de straat lijkt het al alsof je harder gaat als je je helm af doet ipv op.
Originally posted by black_phoenix
Ik heb het over het verwijderen van je lichtspoelen.
De magnetische flux waar wij over praten heeft een negatieve en positieve werking. Probeer het maar eens. Eerst zal je tegendruk voelen maar na een bepaald 'dood' punt word je vliegwiel juist verder gestuwd. Deze 2 waardes [positief en negatief] heffen elkaar op zodat de weerstand verdwijnt of iig valt te verwaarlozen.
Het is dus gewoonweg nutteloos en vooral zonde deze spoelen te verwijderen van je ontsteking.
Dat het afdraaien van een vliegwiel of het hanteren van een vervroegingspie voordeel [of nadeel] boekt is natuurlijk wel zo.
Originally posted by black_phoenix
overigens vind ik het bevestigen van het 'nut' vanuit praktijk gezien alleen reeel met behulp van een testbank.
Originally posted by Enrico@nrg
Gasreactie meten op testbank is ook niet even simpel