Standaard krukas sterk genoeg?

Maurik123

Member
Ik heb een peugeot speedfight 2 uit 2005
Het betreft een liquid cooled versie.
Binnenkort komt er een malossi mhr replica 70cc cilinderkit in.
De rest van de setup is:
Tecnigas next r
21mm pwk met sproeier 108
Powerfilter
Malossi multivar met witte trekveren en drukveer
Malossi delta clutch

Nu is mijn vraag:
Kan de standaard krukas deze cilinder aan? En zo niet. Welke krukas is dan aan te raden? Ik zag bijvoorbeeld een doppler s1r

Groeten

Advertisement - register to remove this

Gewoonlijk kan de standaard krukas het aan. Nou heb je inmiddels een oude scooter en is het minder vanzelfsprekend. Goed de krukas controleren.

Die 21mm carburateur is zwaar onnodig. Een 17.5mm is zat op een Peugeot blok.

Ik zou het zonde vinden als de nieuwe malossi kit kapot loopt doordat de krukas versleten is of de lagers.
Dus heb de beste (momenteel verkrijgbare) krukas gehaald met nieuwe lagerset. De krukas is de doppler s1r geworden.

Daarnaast had ik de scooter zo gekocht met 21mm carb. Maar zou hij slechter lopen hierdoor? Of wat is de reden dat je zegt dat hij te groot is?
Post automatically merged:

Nog een vraagje. Ik zie iedereen op filmpjes tussen de 2 carterhelften vloeibare pakking doen en niet een papieren/kartonnen pakking. Nu heb ik een pakkingset liggen maar ook vloeibare pakking. Wat zal ik er tussen doen? Of allebei?

Als je de originele pakking heb zou ik die gewoon gebruiken en zonder vloeibare pakking.
Vloeibare pakking is een noodoplossing als je geen normale pakking kunt vinden,
en dat is bij veel scooters het geval .
Een pakking en vloeibare pakking allebei zou ik zeker niet doen.

Van die 21 mm ga je spijt krijgen na een berg onnodige puzzels van uren afstelwerk zonder goed resultaat,
met een 17.5 mm zal het wat makkelijker en effectiever gaan.
Van die witte Malossi drukveer trouwens ook, die zou ik zelf naar geel doen om nog meer teleurstellingen in afstellen te vermijden.

Oke bedankt voor de info. Er zat al wel een gele drukveer in maar geen idee of die van malossi is. Die was volgens mij wel wat strakker dan de witte, ik had ze naast elkaar

Back