Welke krukas voor standaard Sym Orbit 2 met gy6?

Rutger84

New Member
Goedendag allen!

Binnenkort ga ik mijn (toekomstige) Sym Orbit 2 met gy6 blok helemaal uit elkaar trekken.
Het blokje heeft nog geen 10k gelopen, verbruikt geen olie en draaide netjes totdat deze in het water werd gegooid.
Hoewel de scooter geen klachten had wil ik de krukas direct vervangen om problemen te voorkomen.

De scooter blijft verder standaard. Daarom zoek ik een goede krukas met lagers (C3 hardheid?) die hiervoor geschikt zijn.
Nu ben ik op internet diverse krukassen tegengekomen. Graag hoor ik welke krukas volgens jullie het geschiktste is.
Ik probeer een keuze te maken tussen de volgende krukassen:




Alle ervaringen zijn welkom!
 
Advertisement - register to remove this

Heb K-parts gebeld en die waren zo vriendelijk om even te kijken naar welk merk lagers erop zitten.
Zowel de top performance als de naraku gebruiken lagers van Tung Pei Industrial (TPI).
Waarschijnlijk zit het verschil in waar ze geassembleerd worden.

Vooralsnog heeft Naraku mijn voorkeur.
 
Weet je 100% zeker dat je een Gy6 blok hebt en niet toevallig het echt sym blok? Want het zou anders niet zo leuk uitpakken als die krukassen niet voor jou blok blijken te zijn.
 
Weet je 100% zeker dat je een Gy6 blok hebt en niet toevallig het echt sym blok? Want het zou anders niet zo leuk uitpakken als die krukassen niet voor jou blok blijken te zijn.

Goed dat je het vraagt. Ben er 99% zeker van dat het een Gy6 is. Alle informatie die ik online heb gevonden wijst erop dat Sym de Gy6 tot eind 2008 heeft gebruikt. De scooter is origineel en van mei 2008. Zal er alleen nog wel even naar kijken voor de zekerheid of het niet de versie met 6 deukjes is.
 
Als dat zo is dan zou iedere gy6 50cc krukas gewoon moeten passen.. Alleen wel opletten welke type tandwiel je moet hebben voor de oliepomp.
 
Weet je 100% zeker dat je een Gy6 blok hebt en niet toevallig het echt sym blok? Want het zou anders niet zo leuk uitpakken als die krukassen niet voor jou blok blijken te zijn.
Ja want dat gaat ook over mijn Orbit blok? Die krukas is 125eu. Sym origineel
 
Ja want dat gaat ook over mijn Orbit blok? Die krukas is 125eu. Sym origineel

125 euro zou ik er zelf niet voor uitgeven als het een GY6 blok is.. voor 80 euro is er prima een alternatief te vinden..
Dan heb je het over RMS, Top performance of top racing, en naraku. RMS is zelf rond de 50 euro.
 
125 euro zou ik er zelf niet voor uitgeven als het een GY6 blok is.. voor 80 euro is er prima een alternatief te vinden..
Dan heb je het over RMS, Top performance of top racing, en naraku. RMS is zelf rond de 50 euro.
Ik heb t duurdere blok. Was 750 nieuw. De goedkoopste zijn 300 nieuw.
 
Back
Top