Standaard Carburateur Neo's

PassieWaterm

Well-Known Member
Heeft iemand enig idee wat voor carb er standaard in een Neo's van voor 2005 zit ? Het enige wat ik erop kan zien is "Japan" ( Heb hem dus niet losgehaald....te lui :z). Verdere kenmerken: middenin zit een schroef met een soort veertje eronder en rechts daarvan zit iets verzonken een schroef met kruiskop en koper kleurig, aan die kant zit ook de luchtfilter.

En even nog een tweede vraag. Ik wil hem zelf gaan afstellen want hij reageerd niet optimaal op gasgeven, maar is de stationairschroef ALTIJD die in het midden ? ( zit een soort veertje onder) en de luchtschroef aan een van de zijkanten ? (ligt iets verzonken). Heb verschillende topics over afstellen gezien (zijn wel allemaal Dellorto's), maar volgens mij verschilt het waar de luchtschroef zit he, dus als de middelste altijd de stationair is kan ik me tenminste niet vergissen....

Alvast bedankt voor de hulp !
 
Advertisement - register to remove this

waarschijnlijk een nieuwe type carb, dit kun je zien doordat er wel of niet een handmatige choke op zit , maar vanaf zo'n 2002 zijn ze met automatische choke..

de middelste is stationair , de ander zal de luchtstelschroef zijn , hier moet je echter verder niet aankomen , gewoon indraaien en dan 1,5 slag uit draaien en zo laten staan.

ik ga er vanuit dat het meer aan de variorollen oid ligt overigens.
 
waarschijnlijk een nieuwe type carb, dit kun je zien doordat er wel of niet een handmatige choke op zit , maar vanaf zo'n 2002 zijn ze met automatische choke..

de middelste is stationair , de ander zal de luchtstelschroef zijn , hier moet je echter verder niet aankomen , gewoon indraaien en dan 1,5 slag uit draaien en zo laten staan.

ik ga er vanuit dat het meer aan de variorollen oid ligt overigens.

Vanaf 2005 toch? Want vanaf toen zit er een andere ontsteking op waarbij ook elec choke zit.
 
Je luistert niet naar wat er gezegd wordt. Er is een andere koppelinge geplaatst en ineens trekt hij kut op. Ja, ik denk dat je carb niet goed afgesteld is.............

Gewoon slappere trekveertjes plaatsen en niet naar die onzin van je dealer luisteren. Dacht dat je dat laatst ook al doorhad:

Erg duidelijk !!! Nu snap ik het....
Slappere trekveren !!!

THNX !!!!!

;)

Stationairschroef is trouwens idd meestal de grote in het midden. Merk je vanzelf als je eraan draait (goed onthouden hoeveel slagen welke kant je op doet, zodat je ook terug kan naar hoe het was).
 
Vanaf 2005 toch? Want vanaf toen zit er een andere ontsteking op waarbij ook elec choke zit.

in 2001/ kwam ik de types met autochoke al tegen..

toen zaten er ook andere onstekingen op , en het balhoofd was anders , ook de teller(digitaal)
 
Je luistert niet naar wat er gezegd wordt. Er is een andere koppelinge geplaatst en ineens trekt hij kut op. Ja, ik denk dat je carb niet goed afgesteld is.............

Gewoon slappere trekveertjes plaatsen en niet naar die onzin van je dealer luisteren. Dacht dat je dat laatst ook al doorhad:



;)

Stationairschroef is trouwens idd meestal de grote in het midden. Merk je vanzelf als je eraan draait (goed onthouden hoeveel slagen welke kant je op doet, zodat je ook terug kan naar hoe het was).

Ik had het ook gesnapt ;-) maar het ging zich er nu om dat ik zelf wilde kijken of ik de gasreactie kon verbeteren. De dealer zei dat hij wel de trekveren kon veranderen maar dat dan de power bij uitaccelereren na een bocht minder zou zijn en dat wil ik niet. Hij heeft hem nu hoger stationair gezet en nu pikt de koppeling iets eerder op ( waarschijnlijk omdat hij nu al meer toeren maakt) maar de gasreactie is minder geworden.
 
waarschijnlijk een nieuwe type carb, dit kun je zien doordat er wel of niet een handmatige choke op zit , maar vanaf zo'n 2002 zijn ze met automatische choke..

de middelste is stationair , de ander zal de luchtstelschroef zijn , hier moet je echter verder niet aankomen , gewoon indraaien en dan 1,5 slag uit draaien en zo laten staan.

ik ga er vanuit dat het meer aan de variorollen oid ligt overigens.

Er zit een handchoke op. Maar ff over de luchtschroef: in een ander topic staat dat je de luchtschroef idd 1,5 keer moet uitdraaien maar dat je daar wel de gasreactie mee kan regelen. Stationait zou alleen ervoor zijn om na het stellen van de luchtschroef de stationair toeren te regelen maar dat het verder niets doet met oppikken.....daar zou de luchtschroef voor zijn !???
 
Trekveertjes hebben 0 invloed op je gasreactie. Stationairschroef uitdraaien tot de motor mooi rustig loopt, maar niet zover dat alles trilt of hij uitvalt als hij koud is. Meer toeren stationair draaien is onzin, en de enige reden dat het koppelingsprobleem erdoor vermindert lijkt is - zoals je zelf al aangeeft - dat hij gewoon al meer toeren draait..

Begin nou maar met die slappere trekveertjes ;)
 
Trekveertjes hebben 0 invloed op je gasreactie. Stationairschroef uitdraaien tot de motor mooi rustig loopt, maar niet zover dat alles trilt of hij uitvalt als hij koud is. Meer toeren stationair draaien is onzin, en de enige reden dat het koppelingsprobleem erdoor vermindert lijkt is - zoals je zelf al aangeeft - dat hij gewoon al meer toeren draait..

Begin nou maar met die slappere trekveertjes ;)

Kan het dan wel zijn zoals de monteur zei, dat hij minder vermogen krijgt na een bocht bij uitaccelereren ? Zo ja, kan ik dat dan opheffen door afstellen van de carb ?

Ik vind het trouwens geweldig dat jullie zoveel geduld hebben bij het uitleggen !!!! Duizend dank daarvoor, jullie zijn :winner:
 
Je hebt wel slechte timing, moet je zo geen WK kijken of ben je Belg ;)

Trekveertjes bepalen alleen wanneer je koppeling aangrijpt. Dat heeft dus geen invloed op gas loslaten en weer hernemen, tenzij jij de bocht zo langzaam neemt, dat je scooter onder de 15 a 10 km/u komt en je koppeling dus weer loslaat. Maar dan nog zal het verbeteren als je je trekveertjes slapper maakt in plaats van slechter te worden. Alleen al omdat je zegt dat het nu slecht is, kan alleen maar beter worden.

Trust me ;)
 
Er zit een handchoke op. Maar ff over de luchtschroef: in een ander topic staat dat je de luchtschroef idd 1,5 keer moet uitdraaien maar dat je daar wel de gasreactie mee kan regelen. Stationait zou alleen ervoor zijn om na het stellen van de luchtschroef de stationair toeren te regelen maar dat het verder niets doet met oppikken.....daar zou de luchtschroef voor zijn !???

dan klopt er iets niet , het is dan of geen 2005 of het is een verkeerde carburateur..

zet de luchtschroef gewoon op 1,5 slag , en dan niet meer aankomen.

de stationairschroef is er alleen maar voor om de scooter te laten blijven draaien als je je gas los laat.

je trekveren hebben zeker wel invloed op het optrekken , maar niet alleen de trekveren , ook de uitvoering van de koppeling , de diameter van de koppeling , de variateurrollen , drukveer etc. etc. hebben invloed op het optrekken..

dus wil je afstellen kun je beter meteen alles goed afstellen..
 
Back
Top