This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Stage6 slick banden 12" en 13"

menace said:
jammer dat ze niet in 10 inch verkrijgbaar zijn. Gelukkig zijn er wel 10 inch heidenau slicks. Dat is wel wat voor volgend seizoen (tenzij ik mijn nieuwe ml50je al op krijg voor die tijd -
De Stage6 Slick's zijn exact het zelfde als de Heidenau slick's, of begrijp ik je post verkeerd? (het lijkt er op alsof je er vanuit gaat dat er verschil is tussen Heidenau en Stage6)

Het verschil gaat mij alleen om de maten. Ik zie op euroscooters van stage 6 geen 10 inch slicks, en van heidenau wel.
Verder geloof ik graag dat ze voor de rest het zelfde zijn

Oke, dan heb ik niets gezegd:*

Ik heb de gewone Heidenau Slick's 10". Het schijnt alleen dat ze pas goed hun werk doen als ze echt op hoge op temperatuur zijn, wat niet echt handig is voor sprint's.

Edit:: Ik ga ze dit seizoen vergelijken met De Sava Soft Raining bandjes. Die schijnen nog weer een zachter compound te hebben.

Zachter is niet altijd beter he! :!

toch altijd jammer van die streep in het midden.
misschien klopt er weer eens niks van mijn kijk daarop :+ ... maar mij trekt het daarom niet.
Dat is juist precies het punt waar ik veel rubber/grip wil hebben aangezien ik niet door bochten knal

Maar hoorde al dat de compount van de heidenau echt super is!

hmm... slicks hebben een zachte compound waardoor je juist meer grip hebt.
Het profiel op een band is voornamelijk voor waterafvoer.

Vooral de samenstelling van het rubber is bepalend voor de grip, niet het profiel.

een slick geeft sowieso meer grip op een droge weg.
hoe meer rubber de weg raakt hoe meer grip, niet dta je zo banden kan vergelijken, maar dit is wel het idee erachter...daar komt dan nog bij kijken dat het rubber idd moet kleven en slijtvast moet zijn.

menace said:
waarom slijtvast (gewoon nieuwschierig)
dat ze slijtvast zijn heeft toch weinig te maken met de grip van de band ?.. alleen met de levensduur.

Slijtvastheid heeft alles te maken met de grip.

Hoe zachter, hoe meer grip en hoe meer slijtage.

menace said:
ok als je het zo bekijkt heb je gelijk.
ik dacht dat slijtage als directe oorzaak van meer grip gezien werd
Zowel slijtage als grip/"zachtheid" zijn het gevolg van de materiaalkeuze van de band
(en van het wegdek, maar daar hebben wij vrij weinig invloed op )

Zo is het altijd afwegen met een band. Banden met hele goeie grip slijten vaak weer snel, maar een band die eeuwig meegaat wil je ook niet mee rijden want dan heb je weer geen grip.