[Aerox] Stage6 paddock is niet stabiel

MarcoNL

Member
Heb zojuist een stage6 paddock binnengekregen , maar deze is heel onstabiel en hierdoor leunt de scooter veel naar rechts...

Iemand een idee hoe dit kan ? Heb wel de juiste adapter ( m8 ) gebruikt die erbij zat


20231028_140621.jpg20231028_140712.jpg20231028_140627.jpg
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Heb je de achtervering verhoogt?
Nee vering is niet verhoogd
Post automatically merged:

Valt me op dat de paddock adapter veel speling heeft die aan de achterveer gemonteerd zit , zie de laatste foto in startpost

Als ik de scooter iets recht druk als deze op de paddock staat verdwijnt de speling tussen de paddock adapter en de achterveer...

Heb toch het idee dat dit aan de lengte van de achterveer ligt, zelfde als met een bokstandaard daar kun je toch ook maximaal een 310? Mm achterveer mee monteren omdat de scooter anders niet stabiel staat ?
 
Last edited:
Niet verhoogd, maar wel een veer die 5! Cm langer is. Oké dan.

Nogmaals heel die scooter staat scheef. Blok en wiel staat recht, de rest staat helemaal scheef. Natuurlijk staat het niet stabiel. Kan me ook niet voorstellen dat hij lekker rijdt.

Schokbreker ziet er ook een beetje verbogen uit, maar dat zou ook maar kunnen lijken.
 
Last edited:
Ring tussen de adaptor en de schokbreker monteren
Ik had dit inderdaad al geprobeerd, maar zelfde probleem blijft , de paddock adapter aan de schokbreker buigt een soort van mee als deze op de paddock staat..

Niet verhoogd, maar wel een veer die 5! Cm langer is. Oké dan.

Nogmaals heel die scooter staat scheef. Blok en wiel staat recht, de rest staat helemaal scheef. Natuurlijk staat het niet stabiel. Kan me ook niet voorstellen dat hij lekker rijdt.

Schokbreker ziet er ook een beetje verbogen uit, maar dat zou ook maar kunnen lijken.
Ja er zit inderdaad zoals ik in de startpost ook vermeld heb, een hogere veer (330mm) op dan standaard (290mm ? ) , ik dacht dat je bedoelde verhoogd via een ophoogblokje .

Scooter staat scheef vanwege de paddock, dat is het probleem juist .

Schokbreker is niet verbogen .
 
Heb je wel een carroserie ring gepakt in plaats van een normale m8 ring?
Die hebben wat meer draagvlak zeg maar.
Had hetzelfde probleem en heb er een stuk m10 draadeind door gedaan en dan een moer aan beide kanten met een wat grotere ring erachter. Zit zo vast als een huis, maar niet de mooiste oplossing. Sowieso een m8 bout lijkt me erg zwak voor zo'n kracht op te vangen
 
Nee, de scooter staat gewoon scheef. Ik ga het nu voor de 3e keer zeggen, het achterwiel staat recht, dat is duidelijk te zien. De rest staat gewoon helemaal scheef. Ook niet zo vreemd als je een schokdemper neemt die veel te lang is.
 
Maak eens een foto van de scooter vanaf de achterkant waar hij recht op de grond staat (stuur vasthouden of tegen muurtje). Zo kan je zien of @WEBRacing gelijk heeft en het wellicht niet aan het paddock ligt. Op de 2e foto vind ik het er ook erg op lijken.
 
Nee, de scooter staat gewoon scheef. Ik ga het nu voor de 3e keer zeggen, het achterwiel staat recht, dat is duidelijk te zien. De rest staat gewoon helemaal scheef. Ook niet zo vreemd als je een schokdemper neemt die veel te lang is.
Je had gelijk dat de schokbreker te lang was, in ieder geval om de scooter recht op een stage6 paddock te laten staan .

Ik heb vandaag een yss 310mm veer gemonteerd en het probleem is verholpen, blijkbaar zit er toch een maximale veer lengte aan om de paddock te kunnen gebruiken .

Bedankt voor alle reacties in ieder geval!
 
Back
Top