Stage6 slick banden 12" en 13"

Razma

Well-Known Member
Verder geen commentaar nodig denk ik :)

stage6_slick_1.jpg

stage6_slick_2.jpg

stage6_slick_3.jpg

stage6_slick_4.jpg

120/70-12 en 130/60-13

idd uit het Heidenau fabricaat ;)

Advertisement - register to remove this

dat denk ik niet eurokit...

19 BANDEN
De banden moeten zijn goedgekeurd voor het gebruik op de openbare weg met uitzondering van de 70cc scootercup en moeten bij aanvang van de training en de wedstrijd een profieldiepte hebben van minimaal 1,5 mm. Opgesneden slicks zijn dus niet toegestaan. Ventielen moeten zijn afgesloten met metalen ventieldoppen.
Alleen in de 70cc scootercup zijn ook slicks toegestaan mits deze veilig genoeg zijn voor de te behalen snelheden en belastingen. Het gebruik van bandenwarmers is alleen toegestaan in de 70cc Scootercup.

ze zijn in productie gegaan voor de races algemeent. Niet speciaal voor de Stage6 Cup

De ontwikkeling van deze slickband is nu vier jaar oud.
Eerst was het enkel een testband geweest die twee maal is gebruikt bij de duitse races.

Aangezien er profiel verplicht is daar is een versie gemaakt met een middenlijn (tja.. dat is profiel voor het reglement), maar het hele project is in een vergeethoekje (letterlijk gegaan).

Vorig jaar ben ik op bedrijfsbezoek geweest in Dresden bij Heidenau en zag de versie met middenlijn daar liggen. Zo is eigenlijk het gesprek weer op gang gekomen en is dit het resultaat met Stage6/ScooterAttack die het opgepakt hebben.

Foto's van vorig jaar (en de bewuste band uit het stoffige rek)
heidenau_1.jpg

heidenau_2.jpg

heidenau_3.jpg

heidenau_4.jpg

70cc open zijn slicks toegestaan. Mijn ervaring met Heidenau's tot op hede is uitstekend te noemen.

Conclusie: Volgende setje zal zeker over nagedacht worden of dat weer de profiel of slick versie zal worden.

Edit: btw is er nog een mogelijkheid om rubber dikte te meten? Niet dat je ineens straks op het canvas zit :o

Edit 2: laat maar, heb scheel zitten kijken, @ 2e foto is duidelijk een gaatje zichtbaar in de rand van de band.

Razma said:
De ontwikkeling van deze slickband is nu vier jaar oud.
Eerst was het enkel een testband geweest die twee maal is gebruikt bij de duitse races.

Aangezien er profiel verplicht is daar is een versie gemaakt met een middenlijn (tja.. dat is profiel voor het reglement), maar het hele project is in een vergeethoekje (letterlijk gegaan).

Vorig jaar ben ik op bedrijfsbezoek geweest in Dresden bij Heidenau en zag de versie met middenlijn daar liggen. Zo is eigenlijk het gesprek weer op gang gekomen en is dit het resultaat met Stage6/ScooterAttack die het opgepakt hebben.

Foto's van vorig jaar (en de bewuste band uit het stoffige rek)
Wat een beetje wazig is is dat er geen 10" versie is/aangekondigd is (of is dit wel het geval?).

Aangezien ze vorig jaar met de races juist die 10" modellen aan het testen waren.

jammer dat ze niet in 10 inch verkrijgbaar zijn. Gelukkig zijn er wel 10 inch heidenau slicks. Dat is wel wat voor volgend seizoen (tenzij ik mijn nieuwe ml50je al op krijg voor die tijd -:-)

Back