Stage6 monsterdisc of remklauw??

hermaneos

Well-Known Member
Ik wil graag dat mijn Runner beter remt. Wat heeft volgens jullie meer effect? Een Stage6 280 mm monsterdisc of de Stage6 R/T 4-zuiger remklauw? Ik rijd nu overigens met een 220 mm Braking remschijf.

Alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

idd die 4zuiger klauw omdat je meer remkracht kunt zetten omdat die 4 remzuigers heeft:!

en zoals hierboven werd gezegd heb je al een goede schijf+ralf+
 
Toch vraag ik me altijd nog af wat voor nut betere remmen hebben. Zelfs met een trommel rem kan je beide wielen onmiddellijk blokkeren of bijna laten blokkeren, wat heeft dit voor zin op een licht scootertje?
 
Toch vraag ik me altijd nog af wat voor nut betere remmen hebben. Zelfs met een trommel rem kan je beide wielen onmiddellijk blokkeren of bijna laten blokkeren, wat heeft dit voor zin op een licht scootertje?
Inderdaad niets.
Vroeger ging ik ongeveer 75 echte, ik remde altijd met de 2 remmen tegelijk en ik stond stil op 4 meter.
 
Het gaat er niet alleen om dat ie beter remt, maar ook makkelijker. Mijn scooter rijdt 80 km/h @ GPS en ik had laatst een bijna-aanrijding, scheelde ong 30-40 cm. Bij een schrikreactie rem je vaak niet voluit. Hij moet met minder kracht harder remmen.
 
Toch vraag ik me altijd nog af wat voor nut betere remmen hebben. Zelfs met een trommel rem kan je beide wielen onmiddellijk blokkeren of bijna laten blokkeren, wat heeft dit voor zin op een licht scootertje?

Het gaat toch ook niet om blokkeren? dat wil je juist voorkomen.

met een grotere schijf/klauw word je remkracht zoiezo groter, maar ook beter doseerbaar.
 
Back
Top