Stage6 benzine metertje

Carbon_Fox

Crashkonijn
Goeieavond ervaren heren(en/of vrouwen als ze hier zijn) , ik zit met een klein vraagje.

Ik heb vandaag mijn Stage6 benzine metertje proberen aansluiten maar toen las ik in de handleiding dat ik het aansluitdraadje van mijn benzine niet parallel mocht aansluiten.
Nou vraag ik wat ze hiermee bedoelen , moet ik dan de plus pool van mijn benzinetank eraf halen en het draadje van mijn metertje aansluiten ofzo of moet ik het in serie aansluiten ? ( draadje van de min pool op het draadje van mijn metertje )

Kwil niet graag mijn metertje omzeep helpen en ook welk kleur van draadje krijgt stroomtoevoer nadat ik mijn contact heb aangelegd ?
Het gaat hier over een yamahe slider

Dank jullie bij voorbaat

Advertisement - register to remove this

Je moet voor benzine, je hebt 2 kabels vanuit je benzinemeter op je scoot ana je benzinetank. Groen en wit dacht ik..

Je moet de gele van het benzinemetertje op het groene aansluiten.
En de andere naar de cdi laten lopen.

Voor de rest wit is olie. Op bruin aansluiten.
En dan zet je de rode van je benzinemeter gewoon op het bruine draadje van je contact. En de witte (- pool) op je batterij (-) pool of op een stukje chasis.

Dank je wel giorgo , heb ik vandaag gedaan en die ging dus super , zowel op 100 en als op 500 ohm

Maar zoals altijd mijn pech kennende begaf mijn metertje het gewoon toen ik gas gaf.
Na het meten tussen mijn massa en mijn bruine geleider ben ik teweten gekomen dat ik op mijn top al rap 14V krijg ... hoe krijg ik dit terug op 12V ?

Een diode tussen duwen of ergens anders stroom van tappen ?

Vreemd dat je meter het begeeft het zou gewoon goed moeten zijn.
Je hebt ook een slider, ik een booster spirit dit zijn dezelfde blokken/kabelbomen.

Back