This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

stage 6 racing 3 x achter elkaar naar de klote:S

vespa tuning

Well-Known Member
Ik heb even een vraagje. Vandaag is mijn stage 6 racing weer kapot gelopen en al de 3e keer dat mijn naaldlager kapot is gelopen. Ze zeide toen bij epc dat mijn krukas scheef was en nu nieuwe erin en weer hetzelfde dus blijkt onzin te zijn. Maar ik heb eens even gekeken he en het naaldlager kan 4mm schuiven over de pistonpen. En dit lijkt mij niet normaal. Klopt dit of wat denken jullie hoe dit kan? En hebben meer mensen hier last van ????

Setup als het nodig is:
-stage 6 racing 70cc
-Gianelli shot
-doppler S1R pen 10 krukas
-17,5 carburateur
-malossi vario
-malossi koppeling
 
de PEN10 KAN(!) het probleem zijn , de pen is vrij dun en kan dus voor problemen zorgen , ik gebruik al een poosje doppler krukassen en daar gaan de lagers ook niet van kapot , ik heb niet lang geleden een carter en cilinder klaargemaakt die ruim 17 pk scoorde en die bleef ook heel maar die werd nooit gebruikt ,alleen even testen. verder is het zo dat als je met een te krappe squish rijdt dat je zuiger dan te leiden heeft , ik zet de squish met pen10 dan ook nooit lager dan 0,65/0,7 dan heeft de drijfstang niet veel te leiden en het vermogen lijdt er niks onder.

ook kan smering , manier van montage etc. etc. er wat mee te maken hebben

de pistonpen kan overigens altijd wat heen en weer schuiven , zo kan de zuiger zijn eigen weg zoeken door de cilinder ,ook onderaan kan de drijfstang wat heen en weer bewegen.

het beste zorg je dat je een pen 12 krukas erin zet met zulke cilinders.
 
Ja nadat hij de 1e 2 keer kapot was gelopen wilde ik een 12 pens krukas gaan halen maar ja bij epc zeiden ze me dat dat niks uitmaakte. Dus ik denk ja zij zullen het wel weten. En mijn squish stond rond de 0,7 dacht ik had hem al wat ruimer gepakt omdat ik niet zo zeker was over mezelf daarom. Maar ja ga die speling van het lager oplossen dus komt wel goed en als het werkt ben ik zeer tevreden. En dat hij een beetje kan schuiven oke maar 4mm dan ligt het halve lager eruit dat vind ik dus echt niet kunnen.
 

uhm , dat is dus ZONDER cilinder
 
ik moest toch nieuwe zuiger dus melf dat maakte niks uit dan had ik ook een 12 pens zuiger gekocht. Maar dit is bijzaak. Mijn naaldlager was een polini EVO naaldlager ze zeide me het beste wat er is. Maar ja ik moet eigenlijk een breder lager vinden. Weten jullie er een???
 
controleer of er niet nog oude metaaldeeltjes in je carter voorkomen.. dit kan tot schade lijden. En idd bij pen 12 zijn de naaldlagers degelijker

[edit] ik heb geen slechte ervaringen met polini naaldlagers... malossi daarentegen
 
Methew said:
[edit] ik heb geen slechte ervaringen met polini naaldlagers... malossi daarentegen

Mja dat is ook onzin, je moet gewoon een goed lager pakken wat past. Ik rijdt altijd met malossi, nog nooit problemen mee gehad.
 
Mja dat is ook onzin, je moet gewoon een goed lager pakken wat past. Ik rijdt altijd met malossi, nog nooit problemen mee gehad.

Ik vertel alleen mijn ondervinding.. jij hebt schijnbaar een andere mening.. ik heb al 2 naaldlagers van malossi naar de klote gehad... nadat ik een polini nam geen problemen meer ondervonden.... mjah kunnen slechte exemplaren zijn geweest +pippi+
 
ik heb ook wel een naaldlager van malossi kapot gehad met 50cc , maar ik rijd nog steeds met Malossi , maar uiteraard gaat bij elk merk wel een keer wat onverwachts kapot...
 
Ik heb precies hetzelfde gehad.

Ook met een stage 6 racing en doppler krukas. Ook pen 10.
En de mijne was nog ac.

2x cilinder kapot. 1e keer met stage 6 naaldlager. 2e keer met een evo naaldlager.

Heb een weer een stage 6 racing alleen dan lc. Met een powerone krukas wel pen 12. Met een mhr naaldlager en hij naait niet meer vast gelukkig