stage 6 afstelling

beta_ark112

Beta_Ark
Hallo, sinds gister rijd ik rond met stage 6 50cc (vlinderpoort)
uitlaat: yas R
carb: 21mm dell' (sproeier 96)
vario: hebo (met 3,7 grams rollen)
koppeling: hebo (met blauwe trekveren & malossi rode drukveer)

Nu heb ik gemerkt dat ie opzich wel redelijk staat afgesteld op moment, alleen dat ie vanuit stilstand een klein beetje sputtert en lichtjes vooruit komt, en dan ineens grijpt ie goed aan en schiet hij vooruit.

Ikzelf denk dat het met de trekveren te maken heeft, dat die nog iets strakker moeten.

Heeft iemand suggesties?
 
Advertisement - register to remove this

waarom eem rode veer? beter stel je m eerst af met gele mallossi veer , een R geeft al op vrij laag vermogen zijn koppel af dus normaal gesproken zou je niet zo zwaar moeten gaan in drukveer (uitzonderingen daargelaten) , het is vaak zo dat hoe zwaarder je in drukveer gaat hoe moeilijker de koppeling valt af te stellen(minder invloed dus) , mijn ervaring is dat hoe zwaarder je in drukveer gaat hoe minder strak de koppeling hoeft te staan meestal

en zeker met std vertanding
 
melf #50 said:
waarom eem rode veer? beter stel je m eerst af met gele mallossi veer , een R geeft al op vrij laag vermogen zijn koppel af dus normaal gesproken zou je niet zo zwaar moeten gaan in drukveer (uitzonderingen daargelaten) , het is vaak zo dat hoe zwaarder je in drukveer gaat hoe moeilijker de koppeling valt af te stellen(minder invloed dus) , mijn ervaring is dat hoe zwaarder je in drukveer gaat hoe minder strak de koppeling hoeft te staan meestal

en zeker met std vertanding

Had er eerst een oranje drukveer van mk inzitten en dat ding was veels te slap (18% ofzo)
En ik hoorde van wout@phantom dat een rode drukveer van malossi wel goed werkt en toevallig had ik die nog liggen aangezien ik een tijdje terug met athena 70 heb gereden.

Hij reed gelijk een stuk beter met die drukveer, gasherneming ook gelijk met sprongen vooruit dus denk dat ik die toch echt laat zitten.

Heb nog wel een blauwe drukveer van hebo liggen misschien die dan nog maar een x proberen.
 
mja , beter houd je je aan Malossi geel en rood , want al die merken door elkaar heen heb je niks aan.

als ik jou was zou ik echt even een gele ver proberen , als die ook goed werkt en goed oppakt (of mischien nog beter) dan is het zonde om vermogen in te leveren door een te zware veer ,en zeker met std overbrenging en een R ..

het moet eigenlijk gewoon willen ,en hoe lichter de veer hoe meer je met je koppeling kunt doen
 
melf #50 said:
mja , beter houd je je aan Malossi geel en rood , want al die merken door elkaar heen heb je niks aan.

als ik jou was zou ik echt even een gele ver proberen , als die ook goed werkt en goed oppakt (of mischien nog beter) dan is het zonde om vermogen in te leveren door een te zware veer ,en zeker met std overbrenging en een R ..

het moet eigenlijk gewoon willen ,en hoe lichter de veer hoe meer je met je koppeling kunt doen


Ga van het weekend testen met verscheidene veren, en kijk wel wat daar uit komt.

bedankt voor je reactie
 
wout heeft idd een rode drukveer erin, maar jij hebt un 21mm met sproeier 96 en hij een 17.5 met 88 ofzo, dus als daar al zo veel verschil inzit, kan dat ook in de drukveer zitte.
en btw hij heeft ook een R, kzou als ie nu lekker rijd um zo laten, en als een keer mooi weer is ofzo um perfect gaan afstelle
 
Ik kreeg um met de gele drukveer van malossi niet echt fatsoenlijk afgesteld(dikke dip) maar met de rode drukveer wel.
k ben ook al op zoek naar een betaalbare evo 50, maar de C16 rijd opzich ook wel fijn.
Passen de trekveertjes van de delta clutch ook op de Fly? Heb strakkere trekveertjes nodig.(nu strakste van de Fly erin, met flinke dip van stilstand tot een paar meter.)
 
Back
Top