Sr piaggio stopt ermee

Jelle

Well-Known Member
De scooter van mn nichtje, een Aprilia SR Piaggio Lc, valt constant uit bij meer dan half gas. Setup is std, dus 17,5mm carb met een sito+. Hij heeft een tijdje geleden nog een nieuwe vacuumbenzinekraan gehad en heb tegen het vacuum trekken een gaatje in de tankdop gemaakt.

Als je koud wegrijdt gaat het goed, carb blijft ook brandstof krijgen (er zit nog brandstof in het brandstoffilter). Maar na een paar honderd meter moet je weinig gas geven wil je de motor draaiende houden. Na eventjes kun je dan weer even gas geven. Als je met beleid gasgeeft valt hij niet uit.

Ik denk zelf vuil in de carb, maar door het brandstoffilter en de nieuwe kraan kan dit bijna niet. Iemand een ander idee of ervaring?
 
Advertisement - register to remove this

vuil kan zeker nog wel ,of water (condens) in de benzine etc. een filtertje helpt niet zo veel , en eigenlijk heb je er niks aan , in de kraan zelf zit immers al een filter.

gewoon even proberen schoon te maken , kijk ook meteen even hoe de gasnaald staat en zet de luchtstelschroef even op 1,5 slag ongeveer.
 
Spruitstuk eraf gehaald, heeft wel wat haarscheurtjes maar lijkt dicht te zijn. Ik vervang hem voor de zekerheid, kost ook niet de wereld. De carburateur is vorig jaar vervangen, ik heb hem nu gedemonteerd en schoongemaakt. Alle sproeiers etc zijn gewoon open, geen vuil of vocht in de carb.

Vanavond even het spruitstuk monteren, hopelijk loopt hij dan weer goed, ik hou jullie op de hoogte :)
 
Klinkt alsof er niet genoeg benzine door je vacuümgebeuren komt bij vol gas, en je de vlotterbak leegtrekt.
Vlotter een beetje omhoog buigen, zodat deze later sluit?
 
Back
Top