piaggio new fly 2013 stopt bij regen

deffeltje 2014

Well-Known Member
hallo,
ik ben in het bezit van een piaggio new fly 2013 scooter ik heb gemerkt zodra ik in de regen rijdt en ik rij door een plas water dat hij gaat inhouden en op de duur stopt hij en slaat af,als ik een poosje wacht kan ik hem weer starten en weer rijden,nu is mijn vraag of iemand deze dezelfde ervaring heeft en wat is eraan gedaan om dit probleem op te lossen!
 
Advertisement - register to remove this

Vaak is het probleem dat er vocht ergens komt waar het niet hoort. Ik zou als 1e proberen de bougiedop te vervangen door een rubber/siliconen exemplaar. Zoek maar naar Champion rubber bougiedop. Ik heb een foto bijgevoegd, Simpel zelf te vervangen en meestal is dat de truc.
champion_rubber_bougiedop.jpg

Als het probleem blijft bestaan is het daarna echt zoeken, dan komt er vocht in een connector ofzo. Maar gezien je verhaal dat hij na een poosje wachten weer aanslaat verwacht ik toch de bougiedop :)
 
GW1,

Dit is al een vrij oud topic denk niet dat je nog een reactie krijgt van de Topic Starter.
Meestal is dit inderdaad het probleem.
Water/vocht komt in de bougiekap en door de hoge spanning krijg je overslag van de spanning waardoor je bougie niet meer vonkt.

Altijd jammer als mensen niks meer van zich laten horen als ze geholpen zijn.
 
In enthousiasme vergeten misschien, wie weet (moet maar door vingers zien, och hmm zucht). Vraag me af of dan niet met stukje fiets binnenband of zo, eromheen verholpen is (één of andere manier wat vastgezet).

ps Ga dingetje kopen, geen risico veroorloven moment.
 
Kijk ook even alle connectoren na die eventueel kunnen nat worden door opspattend water.
Dat met die fietsband is nog niet zo'n slecht idee, niet voor je bougie maar bijvoorbeeld om over een connector te schuiven die nat kan worden.
Dan aan weerszijde van de connector de fietsband met een Ty-Rap dicht binden ;)
 
Back
Top