Spuiten van Remklauw?

Kevin

Well-Known Member
Ik ben van plan om mijn remklauw te gaan spuiten...zelf.

ik hoopte dat iemand me mischien tips kan geven en/of de werkvolgorde hier van.


ik ben van plan om dit zelf te gaan doen...maar hoe begin ik en welk gereedschap/materiaal heb ik er voor nodig.

10437644351033239581voorwielbovenkant.jpg
scoot van Teunioss:~


Dit is laten spuiten,maar zoiets zou ik het tog wel graag willen hebben.:)


bij voorbaat dank, Kevin:D
 
Advertisement - register to remove this

lekker zo met die klauw met verfafbijt tegen je band aan :rolleyes:
en ik blijf erbij dat je dit met hittebestendige lak moet doen..... met mijn gpr na een lekker ritje wilde je die klauw dus echt niet vastpakken......
 
Originally posted by Siepie Wokkel
klauw met verfafbeit tegen de band? waar zie je dat....

zo dom bennik nou ook weer nie... ik had een hem over een schroevendraaier gezet.... dus alleen de leiding kwam erges tegen aan
solly, zag het verkeerd, dacht dat die klauw tegen de band nog verafbijt erop had :rolleyes:
 
Mensen die remklauw wordt niet heet, echte niet. Ga jij maar paar keer flink hard remmen, je schijf wel, maar die klauw. Never.
Misschien hebben andere klauwen die als een gek warmte geleiden.

Me remklauw is al 3 jaar gespoten en nooit afgebaldert ofzo.

Mare die is niet gedaan met hema verf. Wel me knipperlichten mee zwartgemaakt. Na 1 laagje was het dus EXACT hetzelfde als black magic spul. Waar je dus voor het dubble geldbedrag, de helft in ML van krijgt.
 
Originally posted by Folkert@MinaRally
Mensen die remklauw wordt niet heet, echte niet. Ga jij maar paar keer flink hard remmen, je schijf wel, maar die klauw. Never.
Misschien hebben andere klauwen die als een gek warmte geleiden.

Me remklauw is al 3 jaar gespoten en nooit afgebaldert ofzo.

Mare die is niet gedaan met hema verf. Wel me knipperlichten mee zwartgemaakt. Na 1 laagje was het dus EXACT hetzelfde als black magic spul. Waar je dus voor het dubble geldbedrag, de helft in ML van krijgt.
óf je gaat niet vet, óf je remmen zijn bagger, want heet worden die klauwen echt wel :+
 
Originally posted by Jasper
óf je gaat niet vet, óf je remmen zijn bagger, want heet worden die klauwen echt wel :+

Zeker ei van Columbus uitgevonden. Beetje kort door de bocht genomen conclusie met je óf / óf.

Dan zeg ik: óf jij weet niet waar je over praat.


maar omdat ik redelijk ben even wat punten op een rij:


1. ik ga redelijk "vet" vet genoeg om flink gebruik te kunnen maken van me remmen en

2. Mijn remmen bagger? Mijn scooter is technisch gezien altijd in tip-top conditie geweest.
En ik weet tenminste hoe ik me remmen volledig kan benutten, i.t.t. lui die alleen met de achterrem remmen.
En JA, JA DUS, ook met regen gebruik je gewoon je voorrem het meest. Wie dit niet doet, weet gewoon niks van de werking van het remsysteem bij 2-wielers OF heeft extreem slechte banden onze ze scooter hangen. Maar goed dit als kanttekening erbij.

3. Misschien dat de lak die op me klauw zit de warmte niet goed naar buiten afvoerd. Maar we hebben het hier wel over een scooterremsysteem. De schijf wordt bloedheet, die klauw voelt dan gewoon lauw aan. Wat alleen maar eengoed teken is, ik heb nog last van fading gehad, laat staan een "warped"-te schijf.

Teunios? Waar had jij die 68 graden gemeten? HAd je een termometer bij de hand? Want als jij eerst brommer neerzet, dan zo'n ding haalt en dan nóg 68 weet te meten. Lijkt me erg warm.
 
jep. Ik heb een keer een thermosensor erop geplakt.. en daar zo'n kleine 10 graden bij geteld vanwege de warmtegeleiding van het materiaal, de verf krijgt bij mij omgeveer 60 graden te verduren... dus een hele grove meting.. maar wel in die buurt folkert.

Maar ik heb ook een hele bagger schijf ( gaat ook een topic over ) dus dat is mijn schijf weer.. De temperatuur zal met een betere remschijf lager liggen.

Ik vind dat nie zo heet..... en ik ga ook eerder mee met jou dan jasper als we het over de stelling hebben: worden remklauwen heet.
 
erm, let ook vooral op de smilie ;)
en ik blijf erbij dat remklauwen heet worden, 60 graden is trouwens niks hoor.........
ik had mijn remKLAUW een keer zo heet dat er rook vanaf kwam, in de zomer dus 8)
 
Back
Top