Sproeiermaat

Zip sp mkii

New Member
Welke sproeiermaat en rollen kan ik het best mee beginnen bij deze setup:

Stage 6 mkii lc
Rito krukas
Malossi vario
Standaard koppeling
Polini 26mm carb
Polini wig
Hpi raceonsteking
Roost terugloop uitlaat

Het gaat om een zip sp.


Ik heb nu het probleem dat als ik volgas geef trekt die dikke autowheelie en trekt die gewoon goed door, maar als ik dan me gas loslaat en ik weer gas wil geven dan hoor je bwoaaap en dan heeft die de neiging om uit te vallen. En dan laat ik hem 10 seconden stationair lopen en dan doet die na 300 meter weer hetzelfde.
 
Advertisement - register to remove this

Welke sproeier zit er nu in en is je bougie nogsteeds zwart? Of is er niks meer mee gedaan na sproeier 120?
Kan door meerdere dingen komen dat je scooter niet lekker op pakt bij opnieuw gas geven

Beetje basis van de carb afstellen begint met een goed schoongemaakte carb, het kleinste vuiltje kan al wat verstoppen en de werking in de war schoppen.
Als je carb dan GOED schoon is van binnen en buiten ga je je luchtschroef helemaal dicht draaien en vervolgens 1.5 slag open. Ff starten en ff laten draaien. Als je scooter niet start kun je een beetje met die schroef spelen tot het loopt. Dan gaan we dus een stukje rijden. Minuutje of 10 en toch wel ff paar keer goed gas geven anders zie je nog niks aan de bougie of je mengsel goed is of niet. Er zweven hier op het forum ergens wat plaatjes rond met.de.kleuren bougies en hoe je het oplost
 
Back
Top