Sproeier GROTER of Sproeier KLEINER ? of wat?

D'eddy

Well-Known Member
LS.

Het juist afstellen van een carb. kan voor sommige mensen een waar probleem zijn. Dit geldt ook voor mij. Hopelijk kunnen/willen jullie mij hierbij helpen.

Het gaat over het afstellen van een scooter die bij te veel gas begint te pruttelen. Optrekken moet rustig gedaan worden anders pruttelt hij en bij de snelheid van ongeveer 50Km/u gaat het gelijkmatige geluid van de motor over in: juist! pruttelen. Hij stottert, terwijl er nog voldoende gas over is (aan de handle).

A-technisch als ik ben op dit gebied, ben ik met de naald gaan spelen, diverse standen geprobeert maar nog geen fatsoenlijk resultaat.

In het forum las ik diverse verhalen over sproeiers groter en kleiner maken, wellicht dat dit met mijn probleem te maken heeft.

Waarschijnlijk schudden jullie het antwoord zo uit jullie mouw en hoop ik dat jullie mij kunnen helpen met het oplossen van dit probleem

Alvast hartelijk bedankt.

Eddy

Oh ja, alle bij mij bekende begrenzers zijn eruit o.a. prop in uitlaat/luchtfilter, vario-ring en het resonantiebuisje.

Nog een ander klein vraagje: Ik kwam constant de naam DellOrto tegen als het om carburateurs ging, zijn Amal of Arreche slecht?

Mvrg.



[This message has been edited by D'eddy (edited 14 September 2000).]
 
Advertisement - register to remove this

amal/arreche (zelfde fabriek) zijn idd klote, kunnen wel is problemen krijgen met de olietoevoer en dat is minder
smile.gif


Maar je sproeier is te gr00t en je gasnaald staat verkeerd
smile.gif
je moet dmv dat ringetje (e-ring) op je gasnaald je gasschuif omhoog zetten en een kleinere sproeier monteren

Hoe klein weet ik niet want er staat nix maar dan ook nix bij!!
 
LS.

Mijn verontschuldigingen voor het weglaten van belangrijke info.

Het gaat om een 70cc cilinder van het merk Malossi MHR-replica (staat op de cilinderwand). De carburateur is (volgens mij) origineel en heeft een sproeier van 80 met de e-ring in de op een na hoogste stand.

Irrelevante info : Deze scooter heb ik van een particulier gekocht voor mijn dagelijks woon/werk verkeer.

Bvd & Mvrg.



[This message has been edited by D'eddy (edited 14 September 2000).]
 
Ow er begint me iets te dagen. Een meisje waarmee ik weleens chat op msn heeft een broer en die zit ook wel eens op dit forum zei ze. Hij heeft een walleroo. Of liever gezegd had. Hij heeft nu een runner gekocht. kan niet missen dat het dezelfde is.
 
ik vodn eigenlijk wel dat eddy een goed punt had.................KOOOOOOOOP EEN WALLAROOOOOOOOOOO


hehe nee maar prozhen... zulle we eddy maar vergete...... voor je het weet duikt ie op!! enndat is wel het laaste wat ik wil..
 
Back
Top