Sproeier en gasnaald goed maar loopt nog laag stationair

Status
Not open for further replies.

x.X.x

Well-Known Member
de titel zegt al genoeg kep een dellorto 19 mm net geplaatst en hele tijd over gedaan juiste sproeier te vinden van 75 naar 104 lol en nou kan ik hem niet echt hoog stationair laten lopen hij loopt nu aardig goed maar staat die stationair schroef der helemaal in terwijl me bougie kleur perfect is en rijd ook goed. gasnaald licht het niet aan op alle standen gehad luchtschroef ook geen nu staat nu zowat dicht anders loopt hij nog zachter stationair..

weet iemand wat het kan zijn Grtz Michael
 
Advertisement - register to remove this

als je de luchtschroef dicht draait gaat ie te weinig lucht via deze weg krijgen , hij loopt dan gewoon niet goed. zet de luchtstelschroef eens op 1,5 (dan zal die ALTIJD goed moeten lopen, zo niet is er wat anders niet goed) en ga dan eens testen , waarschijnlijk zit je met de sproeier gewoon een beetje aan de rijke kant , kan ook zijn dat er iets anders niet goed is zoals cilinder niet goed , membraanplaten etc. etc. , dit is dus algemeen , niet perse in jouw geval.
 
sproeier heb ik al rijker dan normaal 102 was al goed qua kleur me luchtschroef staat 1 slag open meer open valt hij uit stationair schroef zit op een klein stukje na helemaal derin heel klein stukje. en rij nu met 104 sproeier.
en daaronder is alles te klein krijgt hij teveel lucht en rijd hij gewoon niet goed
ik heb al met de gasnaald lopen kutten maar gebeurt qua stationair ook nix.
cylinder is nieuw miss 1000 km oud goed ingereden laatst eraf gehaald nagekeken nix mee.

dus wat is het dan? membraan is ook goed na gekeken

verder rijd hij ook perfect alleen stationair
 
Last edited:
carburateur zit iets niet goed aan. volgens mij staat het ding nergens naar afgesteld. haal het ding er eens af en maak die eens schoon en zet alles zo dat het weer een beetje op de originele standen staat en doe er een 80 sproeier in. en ga dan eens verder proberen.
 
haha dat ding is nieuw komt net uit de verpakking alles is orgineel kep alleen een dopler luchtfilter ingebouwt in me kappen en met slang dus hij neemt meer lucht dan een standaart dat zowiezo met me 17,5 had ik sproeier 84 maar die carb is goed alleen afstelling miss niet maar hij rijd goed koffiebruine bougie R8 alles is het zelfde qua setuo alleen carb is verander dus niet opeens cylidner stuk of opeens valse lucht uit een kering dat kan niet opeeeens dus moet carb zijn maar wat
 
hij loopt perfect en het is geen power filter :$ ooit gehoord van dat nieuwe model dopler:S werk net zogoed als standaart dus praat geen onzin het ding is niet voor nix 35 euro
 
die Doppler filters zijn helemaal niet zo geweldig , iets wat geld kost is niet altijd goed hoor...
Doppler filter is btw gewoon een powerfilter , zit niks meer in dan 2 buisjes en een stukje spons van 4mm dik oid..

beter gebruik je een std filter , daarmee zal die al een stuk beter lopen...
prop erui en afstellen , dan zal ie ook wel stationair lopen , met zulke open filters afstellen en zeker met een lange slang eraan word het alleen maar veel moeilijker..
 
over me luchtfilter er zit een spons in van een standaart luchtfilter ten 2e er zit een hele korte slang aan ten 2e hij zit helemaal onder kap kan geen vuil zand of wat dan ook bij komen ten 3e deze filter werkt met kamers niet direct dus

kep een 50 snel bewerkt (giet) met c16 membraan kleppen zijn perfect vl14 membraan ik heb met al dit gereden met me 17,5 en nou opeens ishet niet goed meer volgens sommige...

ik weet het niet koffiebruine bougie rijd perfect ook op top snelheid rond de 100 gashername is ook perfect het is alleen dat me stationair niet harder kan omdat hij der helemaal in zit en me luchtschroef maar een halve slag open staat.....

en is dat normaal zo een grote sproeier je kan het ong zien al met een standaart luchtfilter die aardig bewerkt is.. met een groot gat waar dat buisje ooit in zat als jullie snappen wat ik bedoel
 
x.X.x said:
ik ging van precies de zelfde setup (17,5) sproeier 84 naar (19) 104


is dit normaal? want voor de rest is er nix verandert aan me setup en komt dit wel vaker voor... en wat kan ik der aan doen om hem goed stationair te laten lopen en dat me luchtschroef een btje open kan... want hij rijd wel goed en ik wil het met deze spullen doen niet met onzin van koop een andere luchtfilter kep het standaart luchtfilter btje bewerkt ook......
 
ooit een keertje licht laten warmlopen? want dan krijg je dat gezeik met sproeiers over de 100 op een gietijzere 50, en dan loopt ie inderdaad voor geen reet stationair
 
neej cylinder is perfect compressie ook en is nieuw nog geen 1000 km oud ook nagekeken

gekke is dat toen hij verzoop aan lucht met sproeier 75 dat hij het wel deed dat stelle..
 
nog wat.. als ik me benzine kraan dichtdraai... gaat hij langzamerhand wel wat harder stationnair lopen en je gasschuif kan der toch maar op 1 manier in neem ik aan?? dan heb ik het niet over op ze komt maar als je hem rond draait
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top