Sproeier dr70cc krul MBK Booster uitlaat

fvdb31

New Member
Hallo, ik heb deze voormiddag een nieuwe dr70cc en Yasuni R op mijn MBK Booster 2015 (Minarelli verticaal) gezet.
Dit is mijn complete setup:

- DR 70cc gietijzer
- 17,5mm dell'orto carb (sproeier onveranderd die zou 80 zijn)
- luchtfilter heb ik nu gewoon een oude sok om de inlaat gespannen omdat het plastic van de originele filter gebarsten was, ik ga een nieuwe originele bestellen
- Yasuni R ontgrensd
- Malossi multivar vario (rollen 7g)
- Al de rest origineel

Ik heb er al een paar toertjes mee gedaan en hij reed wel goed maar toch heb ik schrik voor een vastloper aangezien ik die bij me vorige (stage 60 50cc) heb gehad. Olie ratio is 1:40 (25ml per liter) en heb er een extra dopje bijgegoten voor de zekerheid. Er stond een best diepe kras op de vorige cilinder en ik hoor zeggen dat het aan een te kleine sproeier kan liggen? Iemand ervaring met een gelijkaardige setup?

Alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Hallo, ik heb deze voormiddag een nieuwe dr70cc en Yasuni R op mijn MBK Booster 2015 (Minarelli verticaal) gezet.
Dit is mijn complete setup:

- DR 70cc gietijzer
- 17,5mm dell'orto carb (sproeier onveranderd die zou 80 zijn)
- luchtfilter heb ik nu gewoon een oude sok om de inlaat gespannen omdat het plastic van de originele filter gebarsten was, ik ga een nieuwe originele bestellen
- Yasuni R ontgrensd
- Malossi multivar vario (rollen 7g)
- Al de rest origineel

Ik heb er al een paar toertjes mee gedaan en hij reed wel goed maar toch heb ik schrik voor een vastloper aangezien ik die bij me vorige (stage 60 50cc) heb gehad. Olie ratio is 1:40 (25ml per liter) en heb er een extra dopje bijgegoten voor de zekerheid. Er stond een best diepe kras op de vorige cilinder en ik hoor zeggen dat het aan een te kleine sproeier kan liggen? Iemand ervaring met een gelijkaardige setup?

Alvast bedankt!
Als je een sok om je luchtfilter heb dan is je sproeier hoogstwaarschijnlijk te klein. Ik denk nu al mer std luchtfilter ietsjes klein is. Begin is ff bij 95 met een goed luchtfilter en rijd nu zo min mogelijk anders hen je straks inderdaad een vastloper.
Doe hem maar niet al te dik mengen. Je bent aan t inrijden op een giet. Doe
Lekker 1:45 hooguit 40 maar lager echt niet nodig. Lekker rustig rijden de komende 300km minimaal en daarna ff lekker open trekken af en toe tot de 500
Post automatically merged:

Als je een sok om je luchtfilter heb dan is je sproeier hoogstwaarschijnlijk te klein. Ik denk nu al mer std luchtfilter ietsjes klein is. Begin is ff bij 95 met een goed luchtfilter en rijd nu zo min mogelijk anders hen je straks inderdaad een vastloper.
Doe hem maar niet al te dik mengen. Je bent aan t inrijden op een giet. Doe
Lekker 1:45 hooguit 40 maar lager echt niet nodig. Lekker rustig rijden de komende 300km minimaal en daarna ff lekker open trekken af en toe tot de 500
Ik denk dat je dan ergens tussen
82-88 moet zitten. En kijk altijd ff naa je bougie. Die hoort mooi koffie bruin te kleuren.
 
Als je een sok om je luchtfilter heb dan is je sproeier hoogstwaarschijnlijk te klein. Ik denk nu al mer std luchtfilter ietsjes klein is. Begin is ff bij 95 met een goed luchtfilter en rijd nu zo min mogelijk anders hen je straks inderdaad een vastloper.
Doe hem maar niet al te dik mengen. Je bent aan t inrijden op een giet. Doe
Lekker 1:45 hooguit 40 maar lager echt niet nodig. Lekker rustig rijden de komende 300km minimaal en daarna ff lekker open trekken af en toe tot de 500
Post automatically merged:


Ik denk dat je dan ergens tussen
82-88 moet zitten. En kijk altijd ff naa je bougie. Die hoort mooi koffie bruin te kleuren.
Oké ik ga de olie op 1:40 zetten er dit weekend een sproeier 86 (om te beginnen) opzetten en een nieuwe originele filter. Moet daarvoor 15km rijden hopelijk haal ik het! Ik laat het weten of alles daarna goed loopt! Bedankt Diether!
 
1 op 40 gaat ie alleen maar minder goed van rijden.
Gewoon 1op50 of 1op45. Want dat dopje olie wat je erbij gooit is nergens goed en gaat alleen maar je carb vervuilen. En niet op de scooter onafgesteld dat luchtfilter gaan halen he slimmerik
En wat Diether allemaal voor onzin uitkraamt over inrijden moet je niet te veel naar luisteren
 
1 op 40 gaat ie alleen maar minder goed van rijden.
Gewoon 1op50 of 1op45. Want dat dopje olie wat je erbij gooit is nergens goed en gaat alleen maar je carb vervuilen. En niet op de scooter onafgesteld dat luchtfilter gaan halen he slimmerik
En wat Diether allemaal voor onzin uitkraamt over inrijden moet je niet te veel naar luisteren
Als je een sok om je luchtfilter heb dan is je sproeier hoogstwaarschijnlijk te klein. Ik denk nu al mer std luchtfilter ietsjes klein is. Begin is ff bij 95 met een goed luchtfilter en rijd nu zo min mogelijk anders hen je straks inderdaad een vastloper.
Doe hem maar niet al te dik mengen. Je bent aan t inrijden op een giet. Doe
Lekker 1:45 hooguit 40 maar lager echt niet nodig. Lekker rustig rijden de komende 300km minimaal en daarna ff lekker open trekken af en toe tot de 500
Post automatically merged:


Ik denk dat je dan ergens tussen
82-88 moet zitten. En kijk altijd ff naa je bougie. Die hoort mooi koffie bruin te kleuren.
Heb der ondertussen sproeier 88 op gezet (groot genoeg?) ga mijn mengverhouding aanpassen na deze tank hij is bijna leeg, daarna bougie checken mss zal die nu wat zwart zijn door dat ik iets meer olie erin heb gemengd. Ook een goede luchtfilter (carbon look van Mezoly) zit erop. Nu moet ik hem enkel nog tip top afstellen aan de carburateur, iemand advies of tips hiervoor? Ik hoor dat je de lucht- en stationairschroef op basisafstelling moet zetten (voor lucht is dit 1,5 slag maar hoeveel slagen is het voor de stationairschroef?), dan laten warmdraaier en je stationair zetten waar die net niet uitvalt, om dan weer aan de luchtschroef te draaien tot je op het hoogste toerental zit, en dan je stationair tot het gewenste toerental. Klopt deze methode, of kan je me een betere methode aanbevelen? Bedankt!!
 
Heb der ondertussen sproeier 88 op gezet (groot genoeg?) ga mijn mengverhouding aanpassen na deze tank hij is bijna leeg, daarna bougie checken mss zal die nu wat zwart zijn door dat ik iets meer olie erin heb gemengd. Ook een goede luchtfilter (carbon look van Mezoly) zit erop. Nu moet ik hem enkel nog tip top afstellen aan de carburateur, iemand advies of tips hiervoor? Ik hoor dat je de lucht- en stationairschroef op basisafstelling moet zetten (voor lucht is dit 1,5 slag maar hoeveel slagen is het voor de stationairschroef?), dan laten warmdraaier en je stationair zetten waar die net niet uitvalt, om dan weer aan de luchtschroef te draaien tot je op het hoogste toerental zit, en dan je stationair tot het gewenste toerental. Klopt deze methode, of kan je me een betere methode aanbevelen? Bedankt!!
Nee die methode lijkt me aardig oke… alleen door alleen warmdraaien word je scooter niet warm dus stel je hem eigenlijk koud af. Je moet echt even rijden.
 
Nee die methode lijkt me aardig oke… alleen door alleen warmdraaien word je scooter niet warm dus stel je hem eigenlijk koud af. Je moet echt even rijden.
Heb het geprobeerd op die manier en hij draait goed stationair maar weet niet of die nu “goed” afgesteld staat of niet, heb een filmpje gemaakt zodat jullie het kunnen horen misschien hebben jullie meer ervaring… Ook merk ik (was voor afstellen ook al) dat wnr ik aan de gas hendel gas geef (max 1/3 open voor inrijden) hij eerst wat traag/ moeilijk op gang komt en dan na enkele seconden schiet hij goed vooruit… Nog steeds te kleine sproeier (88)? of wat kan het zijn?

filmpje:
 
Stationair staat wel wat hoog zo te horen. Verder zul je naar je bougiekleur moeten kijken om te bepalen of die sproeier goed is. Dat kun je niet 100% op alleen geluid doen
 
Stationair staat wel wat hoog zo te horen. Verder zul je naar je bougiekleur moeten kijken om te bepalen of die sproeier goed is. Dat kun je niet 100% op alleen geluid doen
Heb het opnieuw gedaan en staat wat lager nu, ondertussen al ongeveer 100km kunnen rijden (op 1/3 gas en heel soms kleinnn beetje trekken) en gaat goed. Nadat hij 2 dagen stilstond lag er een heel klein plasje mengsel onder de carb, zal een buisje zijn dat niet goed vast zit of gescheurd is… Voor de rest Top
Post automatically merged:

Heb het opnieuw gedaan en staat wat lager nu, ondertussen al ongeveer 100km kunnen rijden (op 1/3 gas en heel soms kleinnn beetje trekken) en gaat goed. Nadat hij 2 dagen stilstond lag er een heel klein plasje mengsel onder de carb, zal een buisje zijn dat niet goed vast zit of gescheurd is… Voor de rest Top
er sputtert ook een beetje mengsel uit de uitlaat maar khoor dat dit normaal is en geen kwaad kan? klopt dat?
 
Heb het opnieuw gedaan en staat wat lager nu, ondertussen al ongeveer 100km kunnen rijden (op 1/3 gas en heel soms kleinnn beetje trekken) en gaat goed. Nadat hij 2 dagen stilstond lag er een heel klein plasje mengsel onder de carb, zal een buisje zijn dat niet goed vast zit of gescheurd is… Voor de rest Top
Post automatically merged:


er sputtert ook een beetje mengsel uit de uitlaat maar khoor dat dit normaal is en geen kwaad kan? klopt dat?
Dan loopt je brommer waarschijnlijk iets te rijk…..
 
Heb het opnieuw gedaan en staat wat lager nu, ondertussen al ongeveer 100km kunnen rijden (op 1/3 gas en heel soms kleinnn beetje trekken) en gaat goed. Nadat hij 2 dagen stilstond lag er een heel klein plasje mengsel onder de carb, zal een buisje zijn dat niet goed vast zit of gescheurd is… Voor de rest Top
Post automatically merged:


er sputtert ook een beetje mengsel uit de uitlaat maar khoor dat dit normaal is en geen kwaad kan? klopt dat?
heb je een foto van je bougie ?
 
Back
Top