This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

sprinter setupje

bonitomeistro

aprilia master
goedendag!

ik zit er over te denk om een sprinter in elkaar te zetten.
maar weet niet welke setup leuk is om mee te beginnen.
ik heb wel wat bij elkaar gezocht.
maar nu zou ik graag jullie meningen, ervaringen en opmekring horen, over wat er beter kan, en welke onderdelen bijv. niet optimaal gaan werken en welk onderdeel ik daar beter voor zou kunnen pakken

setup(voor zover bij elkaar gezocht)

Malossi MHR TEAM 7T Mina LC ∞€325.00
Carburateur 28MM KEIHIN ORIGINEEL ∞€229.00
Krukas RHQ P12 Min. Horizontaal €175.00
Ontsteking Malossi Minarelli Scooter ∞€325.00
Membraan Malossi VL14 Minarelli ∞€55.00
Krukaslagerset Minarelli Race ∞€25.00MHR 2006 Variateur Minarelli ∞€79.00
Malossi Delta Minarelli 105MM ∞€85.00
Yasuni Carrera 30 Min. Horizontaal ∞€395.00
Koppelingshuis RACE DMP Minarelli 107MM ∞€29.50
Overrangeset Malossi Minarelli Lang ∞€259.00

totaal:€1981.50

alvast bedankt!

Last edited:
waar wil je het voor gaan gebruiken?
gewoon voor op straat of echt om competitie mee te doen?

heb je voor de rest uberhaupt verstand van scooters en afstellen?

want een leuke setup vereist wel wat kennis en vaardigheden wil je het goed laten rijden en vooral rijdend houden

@vinnie:
jaa ik weet natuurlijk wel wat van afstellen enzo, anders zou ik hier toch niet aan beginnen dacht ik zo
het is niet voor straat gebruik maar gewoon op meetings is even te knallen, en mischien in de toekomst een keer sbo te gaan rijden..

@oscar:
nouja begin setup is het ook weer niet, zeg maar dat ik gewoon een leuk project wil met power, om op meetings te knallen
jaa overrange poulies, had ik die er niet bij zitten nee?
maar ja edit dan maar die komer erbij thanx voor tip

waarom dan niet gewoon meteen een Speed 7t?
zijn standaard erg goede cilinders die uit de doos (inc de juiste spullen) al een aardig vermogen afgeven..

dat is inprincipe gewoon plug and play

je heb dus blijkbaar nog nie zo gek veel kennis van het materiaal :+

want er is een Team 7T.. en een standaard Team is echt niet zo bruut snel..
de Speed 7T is daarin tegen wel een beuker..
je zult dan wel de goede spullen erbij moeten ehbben

je heb dus blijkbaar nog nie zo gek veel kennis van het materiaal :+

want er is een Team 7T.. en een standaard Team is echt niet zo bruut snel..
de Speed 7T is daarin tegen wel een beuker..
je zult dan wel de goede spullen erbij moeten ehbben

dus de team 7T is sneller als speed7T?
en de goede spullen erbij hebben is standaard om het optimaal te laten lopen denk ik zo

er is GEEN Team 7T..

alleen een Speed 7T

als je geen plug and play wil dan moet je gaan kijke naar een Cristofolini setje..
dan moet je eerst flink wat werk doen om er vermogen uit te hale

er is GEEN Team 7T..

alleen een Speed 7T

als je geen plug and play wil dan moet je gaan kijke naar een Cristofolini setje..
dan moet je eerst flink wat werk doen om er vermogen uit te hale

oh grapje dan:+:L
nja het lijkt mij dat een speed7T niet is zo van, alles gemonteerd paar keer kicken en het loopt? dan zou het niet leuk zijn, zo bedoel ik dat
maar stel ik haal dit en plak alles eronder enz.
zou er dan potentie inzitten(eenmaal getuned etc.) om in de toekomst sbo te gaan rijden?

dat is bij geen enkele cilinder.. of nieuwe setup..

oh grapje dan:+:L
nja het lijkt mij dat een speed7T niet is zo van, alles gemonteerd paar keer kicken en het loopt? dan zou het niet leuk zijn, zo bedoel ik dat
maar stel ik haal dit en plak alles eronder enz.
zou er dan potentie inzitten(eenmaal getuned etc.) om in de toekomst sbo te gaan rijden?

je kunt niet zomaar ff alles eronder gooien en het rijdt goed..

blijkbaar heb je echt nog geen ideeee van hoe alles werkt en hoe het eraan toe gaat..
ga eerst eens kijken op project pages van mensen..kijk eens wat daar voor spullen op zitten..
kom eens kijken op een sprint en vraag eens aan rijders hoeveel tijd en geld het kost

ik snap ook wel dat het niet is van alles eronder gooien en gaan met die banaan!

het vereist veel afstelwerk en geduld
en ik weet ook dat het enorm veel geld kost/gaat kosten, dat merk ik nu al aan me straat scooter..

het vereist veel afstelwerk en geduld
en ik weet ook dat het enorm veel geld kost/gaat kosten, dat merk ik nu al aan me straat scooter..

Geduld moet je denk ik ook leren hebben door stukje bij beetje je scooter iets meer uit te bouwen. Door deze drastische verandering zul je toch wat ervaring nodig hebben. Mocht je iets verkeerd doen en je krijgt een vastloper kost het je al meteen een goeie 350 eurie. Denk niet dat het de manier is waarop je wil leren?

uhm geld is voor mij niet echt een probleem..
en van je fouten moet je leren toch?
en ik heb zeker ervaring met cilinders in elkaar zetten, afstellen etc.
anders zou ik hier nooooooit aan beginnen..

uhm geld is voor mij niet echt een probleem..
en van je fouten moet je leren toch?
en ik heb zeker ervaring met cilinders in elkaar zetten, afstellen etc.
anders zou ik hier nooooooit aan beginnen..

Deze setup is wel wat meer dan alleen plaatsen en je sproeier en rolletjes stellen.
Hierbij komt een gehele squish berekening kijken wil je het max vermoger eruit halen + erbij natuurlijk de ontsteking afstellen. Daarbij komt ook nog eens kijken dat een hoogtoerige setup zeer gevoelig is en het afstellen stukken moeilijk is dan bijvoorbeeld een dr70 of stage6 pro.
Maar goed, waarom nog twijfelen dan en niet gewoon je onderdelen halen? Hiermee geef je in princiepe al aan dat je kennis van zaken ook al niet helemaal klopt zoals je zou beweren.
Daarbij geef ik alleen maar het advies om langzaam te gaan infomeren en op te bouwen.

zeker snap ik dat het niet is van sproeier erin testen testen andere rolletjes en gaan met die banaan..
ik ga het ook rustig bekijken, en opbouwen stuk voor stuk, onderdeel voor onderdeel, en zeker niet haasten..
maar in ieder geval, iedereen thanx voor de adviezen