Tinus_070
Haagse Koning*
Goedendag Scooter Forummers,
Zat even met de volgende vraag.
Ik lees regelmatig dat een sprint/race blok zoveel meer onderhoud vergt.
Nou was mijn vraag: wat is het verschil tov een normaal ontgrenst blokje?
Bij een ontgrenst blokje doe je dit meestal bij de 5k, hoe zit dit met een snel blokje?
Misschien dat iemand een richtlijn/schema heeft voor het onderhoud?
En waar moet je allemaal precies naar kijken?
Wat ik me zo kan bedenken:
Alle draai en scharnier punten invetten/oliën. (kickstart bijv)
Remmen stellen.
Overbrenging olie verversen.
Luchtfilter element schoonmaken.
Draadeindjes van je kabels invetten.
Nieuw bougietje.
Uitlaat even insmeren met olie.
Even je schroefjes nalopen of ze nog goed vast zitten.
En controleren op slijtage van je remschoenen, v-snaar en rolletjes.
Ben ik nog iets vergeten?
Hoor het graag.
Groetjes,
Tinus.
Zat even met de volgende vraag.
Ik lees regelmatig dat een sprint/race blok zoveel meer onderhoud vergt.
Nou was mijn vraag: wat is het verschil tov een normaal ontgrenst blokje?
Bij een ontgrenst blokje doe je dit meestal bij de 5k, hoe zit dit met een snel blokje?
Misschien dat iemand een richtlijn/schema heeft voor het onderhoud?
En waar moet je allemaal precies naar kijken?
Wat ik me zo kan bedenken:
Alle draai en scharnier punten invetten/oliën. (kickstart bijv)
Remmen stellen.
Overbrenging olie verversen.
Luchtfilter element schoonmaken.
Draadeindjes van je kabels invetten.
Nieuw bougietje.
Uitlaat even insmeren met olie.
Even je schroefjes nalopen of ze nog goed vast zitten.
En controleren op slijtage van je remschoenen, v-snaar en rolletjes.
Ben ik nog iets vergeten?
Hoor het graag.
Groetjes,
Tinus.