Splitter Remleiding

Wesley S.

DE EMHAER BOY!
Aloa. :)

Ik ben opzoek naar een Splitter voor me remledingen.
Ik heb al naar 3 motorzaken gebeld maar die moeten hem zoiezo bestellen en dat duur 2 a 4 weken en daar heb ik niet echt zin in.

Dus weet iemand waar ik zoiets kan halen ?
IK zag het in het project van Robert-Paul met die Quad.

splitterbanjoqo7.jpg

splitterdetail2gc7.jpg

remklauwengk5.jpg

Omdat ik 2 remklauwen voor heb, is dit wel heel erg handig :)

Advertisement - register to remove this

@ wes,

zelf heb ik 2 remleidingen , ben aleen nog opzoek naar en banjo met dubbel gat zeg maar.

volgens mij kan het zo ook werken,maar dit is inderdaad een erg mooi systeem oom.

greets

Klopt. Zit zijn langere banjo's met idd 2 tot 4 gaten ( beide kanten 2 ). Dan heb je wel 2 gehele leidingen. Dan heb ik liever dit systeem. Dat ie dan vertakt vlak boven het spatbord.

Hebben ze dergelijke dingen niet bij Biesheuvel oid? Auto tuningszaken? (Denkt aan foto's van onder de motorkap met 101 blauwe en rode geanodiseerde blokjes) :P

@ben

dit is inderdaad mooier systeem , maar ik heb ook dubbel schijf , aleen er is gewoon gen ruimte voor, en 2 leidingen frommel je net iets makelijker weg heheh,

en denk ik ook wel een goedkopere oplossing ?

denk maar gewoon even banjo halen , met 2 gaten erin.

greets

Even een opmerking tussendoor, hoe werkt het binnenin bij een banjo/remleiding? Je pomp remvloeistof door je bout die in je rempotje zit gedraaid, door het gaatje wat daar in zit, maar hoe wordt dat naar je remleiding gepompt? Want het eindstuk van je remleiding en die bout die in je rempotje zit, zitten redelijk op elkaar. En het is niet zo, dat het gaatje van de 1 bij het gaatje van de ander zit altijd, toch?

In je banjo zit een soort ringvormige uitsparing, die dus altijd over het gaatje in de bout valt. Die zit aan de zijkant, en komt dus altijd ergens in die 'ring' uit.

Even een opmerking tussendoor, hoe werkt het binnenin bij een banjo/remleiding? Je pomp remvloeistof door je bout die in je rempotje zit gedraaid, door het gaatje wat daar in zit, maar hoe wordt dat naar je remleiding gepompt? Want het eindstuk van je remleiding en die bout die in je rempotje zit, zitten redelijk op elkaar. En het is niet zo, dat het gaatje van de 1 bij het gaatje van de ander zit altijd, toch?

Idd wat Ramon zegt. Zo dus :

[ir]http://img.photobucket.com/albums/v173/Bounkass/ScooterTuning/533a7dc1.jpg[/ir]
Peiltje links is vanuit rempomp , en het peiltje beneden is naar je klauw.

Hoe het zich vanuit de pomp naar de klauw transporteert weet k niet 100% zeker. Denk dat als je aan je rem trekt , dat er een voorwerp in je reservoir komt , die neemt het plaats in van een beetje remvleoistof , maar het remvloeistof is niet krimpbaar zeg maar , en het kan nergens heen behalve de klauw... :)

Back