Remleiding verstopt?

Ptsd

Member
Beste

Ik heb een nieuwe klauw gekocht en ik moet deze ontluchten dus ik probeer te ontluchten wat gebeurt er gaat geen remvloeistof door mijn remleiding er loopt helemaal niks door heen maar toen ik mijn leiding los maakte van de klauw om de klauw te veranderen liep alles eruit en nu helemaal niks zelfs niet als ik de leiding los maak is dit een verstopping of?
 
Advertisement - register to remove this

zet eens een slangetje op de ontluchtings nippel .
Hang die in een potje Olie .
Knijp de handel in , en bind die van vast met Bijv: Tierap,,,
aantal uren laten staan .
Bakje vullen .
Nippel dicht draaien , en pompen .
 
zet eens een slangetje op de ontluchtings nippel .
Hang die in een potje Olie .
Knijp de handel in , en bind die van vast met Bijv: Tierap,,,
aantal uren laten staan .
Bakje vullen .
Nippel dicht draaien , en pompen .
nippel open laten? Met reservoir open of dicht? Reservoir vol? En moet er persee een slangetje op die in een potje olie hangt of is een slangetje er gewoon op al voldoende?
 
Er zijn 2 manieren om het systeem te vullen. Van bovenaf of van onderaf. Meestal wordt het van bovenaf gedaan. Maar van onderaf kan ook. Voordeel is dan dat lucht boven blijft. (Alhoewel er wel soms lucht in een "dode hoek" van de remklauw kan blijven zitten, die je dan alsnog moet uitkloppen). Van onderaf doe je met een grote injectiespuit met een slangetje op de nippel op de remklauw. Zorg bij het van onderaf vullen wel dat het systeem leeg is voor je begint want je kunt niet zo makkelijk remvloeistof uit het reservoir halen. Kan wel met weer een injectiespuit, maar is een beetje geklooi. En pas op met knoeien, want remvloeistof is erg agressief voor o.a. je lak.
 
Ik heb ook zitten tobben vorige week. Ik deed het gewoon via het reservoirtje vullen,pompen en ontluchten.
Lukte niet, pomp/hevel en slang waren nieuw, dus klauw los, dit was allemaal goed dus weer in elkaar en opnieuw proberen weer niks.

Pas na het lezen dat er ook lucht in de banjo bout kan blijven zitten, deze ook ontlucht op dezelfde manier als het ontluchtings ventiel.

Binnen 5 minuten was hij als nieuw.
 
Ik heb ook zitten tobben vorige week. Ik deed het gewoon via het reservoirtje vullen,pompen en ontluchten.
Lukte niet, pomp/hevel en slang waren nieuw, dus klauw los, dit was allemaal goed dus weer in elkaar en opnieuw proberen weer niks.

Pas na het lezen dat er ook lucht in de banjo bout kan blijven zitten, deze ook ontlucht op dezelfde manier als het ontluchtings ventiel.

Binnen 5 minuten was hij als nieuw.
Welke banjo heb je dan even los gedraaid die aan de Rempomp of aan de remklauw
Post automatically merged:

Er zijn 2 manieren om het systeem te vullen. Van bovenaf of van onderaf. Meestal wordt het van bovenaf gedaan. Maar van onderaf kan ook. Voordeel is dan dat lucht boven blijft. (Alhoewel er wel soms lucht in een "dode hoek" van de remklauw kan blijven zitten, die je dan alsnog moet uitkloppen). Van onderaf doe je met een grote injectiespuit met een slangetje op de nippel op de remklauw. Zorg bij het van onderaf vullen wel dat het systeem leeg is voor je begint want je kunt niet zo makkelijk remvloeistof uit het reservoir halen. Kan wel met weer een injectiespuit, maar is een beetje geklooi. En pas op met knoeien, want remvloeistof is erg agressief voor o.a. je lak.
Er zijn 2 manieren om het systeem te vullen. Van bovenaf of van onderaf. Meestal wordt het van bovenaf gedaan. Maar van onderaf kan ook. Voordeel is dan dat lucht boven blijft. (Alhoewel er wel soms lucht in een "dode hoek" van de remklauw kan blijven zitten, die je dan alsnog moet uitkloppen). Van onderaf doe je met een grote injectiespuit met een slangetje op de nippel op de remklauw. Zorg bij het van onderaf vullen wel dat het systeem leeg is voor je begint want je kunt niet zo makkelijk remvloeistof uit het reservoir halen. Kan wel met weer een injectiespuit, maar is een beetje geklooi. En pas op met knoeien, want remvloeistof is erg agressief voor o.a. je lak.
Ik zal even kijken als dat gaat lukken
 
Top rem hevel ingedrukt of gewoon en nippel open of dicht? En reservoir potje ook open of dicht


Ingedrukt houden, de overdruk in het systeem verdrijft dan de lucht. Even open en weer dicht dit tot je hem niet meer hoort en alleen vloeistof uitkomt. Reservoir potje iig op niveau open of dicht maakt volgens mij niet echt uit.
 
Ingedrukt houden, de overdruk in het systeem verdrijft dan de lucht. Even open en weer dicht dit tot je hem niet meer hoort en alleen vloeistof uitkomt. Reservoir potje iig op niveau open of dicht maakt volgens mij niet echt uit.
Oké zal zometeen even proberen hopelijk lukt t ik had hem even een nachtje ingedrukt gehouden en er zit nu behoorlijk druk op maar ik merk dat er nog meer druk op kan
 
Het kan een verstopping zijn, ik heb het ook gehad en heb alles losgehaald en gereinigd. Daarna met perslucht de boel een paar keer doorgeblazen en alles was weer in goede staat. Eerst liep er bij mij ook geen remolie door het reservoir omdat deze ook vervuild was.
 
En gelukt?
ik heb druk gekregen maar nog niet voldoende ik heb ongv 45% druk jou tactiek heb k geprobeerd maar snap er vrij weinig van kan je mij even in volgorde zeggen hoe ik het beste toepas
Post automatically merged:

Het kan een verstopping zijn, ik heb het ook gehad en heb alles losgehaald en gereinigd. Daarna met perslucht de boel een paar keer doorgeblazen en alles was weer in goede staat. Eerst liep er bij mij ook geen remolie door het reservoir omdat deze ook vervuild was.
Het gekke is dat er nooit een probleem was had hem even los gekoppeld en ineens kwam er geen vloeistof meer heb het ondertussen gefixt gekregen maar druk krijgen is een ander verhaal want een *** werk is me dat
 
ik heb druk gekregen maar nog niet voldoende ik heb ongv 45% druk jou tactiek heb k geprobeerd maar snap er vrij weinig van kan je mij even in volgorde zeggen hoe ik het beste toepas
Post automatically merged:


Het gekke is dat er nooit een probleem was had hem even los gekoppeld en ineens kwam er geen vloeistof meer heb het ondertussen gefixt gekregen maar druk krijgen is een ander verhaal want een *** werk is me dat
Reservoir altijd op niveau houden,

Pompen, ingedrukt houden, banjobout of nippel los en weer vast, en dit repeteren tot het goed is.
 
En als extra kun je met een rubber hamer op kritieke punten (dode hoeken) zoals die in de remklauw en de eerder genoemde banjo bout(en) voorzichtig kloppen om daar de laatste luchtbellen uit te trillen. Het is echt een geduldklus.
 
Reservoir altijd op niveau houden,

Pompen, ingedrukt houden, banjobout of nippel los en weer vast, en dit repeteren tot het goed is.
Dan heb ik het juist gedaan heb het ongeveer 1uur gedaan en geen resultaat heb hem gisteren ingeduwd met een tie rap ben 2dagen niet thuis dus als ik thuis ben ga ik dan even kijken als ik dan druk heb
Post automatically merged:

En als extra kun je met een rubber hamer op kritieke punten (dode hoeken) zoals die in de remklauw en de eerder genoemde banjo bout(en) voorzichtig kloppen om daar de laatste luchtbellen uit te trillen. Het is echt een geduldklus.
Ook gedaan maar geen resultaat heb zeker 2u zitten ontluchten
 
Back
Top