splitstream

Jumper

Well-Known Member
dit kwam ik tegen in het motorcrossmilieu

Het wordt de splitstream genoemd, het wordt gemonteer in de kelk van carbu. Het wordt gemaakt uit high-tech nylon.

functie:

"The Splitstream fits into the inlet side of the carb, splitting the venturi. Its sole purpose is to smooth the air as it passes the throttle slide, allowing the air/fuel charge to enter the cylinder at a higher velocity, boosting horsepower."

splitsxf2506.jpg


splitstream_product.jpg


te verkrijgen voor keihin pwk28 en prijs is 70eur
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Dit lijkt een ding voor als je zonder filter rijd. Of et werkt : geen idee . Je kan het altijd proberen , alleen word het proberen dan een duur grapje als het niet werkt . Ik denk ook niet dat veel medeforummember er ervaring mee heeft.
 
BT said:
Dit lijkt een ding voor als je zonder filter rijd. Of et werkt : geen idee . Je kan het altijd proberen , alleen word het proberen dan een duur grapje als het niet werkt . Ik denk ook niet dat veel medeforummember er ervaring mee heeft.


neen met luchtfilter wordt het gebruikt. Naar skijnt hebben het al heel wat bekende crossers ook het zitten, zowel 2 als 4takten.
 
Inderdaad, VHM maakt ze onder die naam.

Het schijnt uit te maken met half gas rijden, maarja schijnt:p
 
el bandino said:
idd, maar maar met crosser ga je (bijna) nooit volluit


dat lijkt me wel , als je niet volgas geeft haal je het volle vermogen er niet uit ;)

een crosser moet vaak uit een laag toerental uit de bocht komen , om dit makkelijker te maken is dit uigevonden , net als bijv de v-force en Boyesen membranen. dit zal hoogstens kunnenn helpen bij bocht uit of vanuit stilstand en dan maar een fractie van een seconde
 
Als de carb vol open staat heeft het een beete wat weg van een vlinderklepcarb, maar het heeft zeker alleen nut als je hem horizontaal plaatst, als je hem vertikaal plaatst is denk ik het hele effect weg.
 
Zo'n ding levert op topvermogen waarschijnlijk ook iets in, ten gunste van een beter middengebied.

Als je het mij vraagt veel te veel geld voor een stukje plastic.
 
Er gebeurt zeker iets met de luchtstroom. bij halfgas gaat de luchtstroom sneller zijn, omdat vanboven de gasschuif het gedeelte boven de powerblades afsluit. de lucht die doorstroomt bij halfgas, stroomt sneller, omdat die maar door de helft van de inlaat moet, en de lucht stroom bij halfgas ook mooier de inlaat binnen omdat het de gasschuif niet als opstakel heeft. en het lijkt mij dat het niets aan topvermogen zal inleveren, eerder zal het voor een werveling zorgen die voor een beter mensel zal zorgen, lijkt mij
 
Leuk topic, die oude dan ;).

Opzich is zo'n powerblade wel een leuk hebbedingetje, jammer dat het vrij nutteloos is. Misschien als je moeite hebt met afstellen, icm een powerblade je complete verloop wat beter maken, maar om daarvoor topvermogen in te leveren, en er niks van te merken omdat je toch volgas rijdt.. :X

Wat ik me afvroeg op een crosser, hoe groot is daar het voordeel?
Kan iemand me daar een goed voorbeeld met wat getallen geven...
 
Als je het op die crf niet merkt, op een terrein vol bochten waar hij volgens hem veel half gas heeft gereden dan ga je het dus totaal niet op een scooter merken.

Net zo nutteloos als je kelk polijsten :)
 
Back
Top