Speling voorvork viva city

Ger

Well-Known Member
Zou iemand mij kunnen zeggen of het veel werk is om speling uit de voorvork van een viva city te halen de ruimte zit volgens mij onder het balhoofd.

Advertisement - register to remove this

als dat zo is alle kappen rond het stuur en voorkant verwijderen
zodat je bij je balhoofd kan.
dan die ring waar dat lager in zit van je balhoofd
met een speciale sleutel wat vaster zetten.
misschien even wat werk om die kappen los te krijgen.
maar scheeld wel in kosten ten opzichte van een scootershop.
mits je verstand van zaken hebt!!!

dan zou je er 2 moeten hebben eigenlijk , het zijn contramoeren en dus moet je ze tegen elkaar in draaien.

mja , alleen de voorkap boven de koplamp hoeft eraf , meer niet.

nadeel van zo'n sleutel is dat je waarschijnlijk dan het hele stuur eraf moet hebben , ik doe het daarom met een dooslagje en een waterpomptang oid.

dan kun je er zo bij en is het maar even.

MAAR , het is niet gezegd dat het een kwestie is van opsluiten , het kan ook gewoon zijn dat het balhoofdlagersetje gewoon slecht is ,en je deze dus dient te vervangen. mja , eerst even proberen aan te draaien.

Gelukt

Hallo het is gelukt hoor de speling is er uit ik kon de ringen apart
wat vaster draaien met doorslag.

Bedankt
Groet Ger

dan zou je er 2 moeten hebben eigenlijk , het zijn contramoeren en dus moet je ze tegen elkaar in draaien.

mja , alleen de voorkap boven de koplamp hoeft eraf , meer niet.

nadeel van zo'n sleutel is dat je waarschijnlijk dan het hele stuur eraf moet hebben , ik doe het daarom met een dooslagje en een waterpomptang oid.

dan kun je er zo bij en is het maar even.

MAAR , het is niet gezegd dat het een kwestie is van opsluiten , het kan ook gewoon zijn dat het balhoofdlagersetje gewoon slecht is ,en je deze dus dient te vervangen. mja , eerst even proberen aan te draaien.

Back