2014 Aerox 4T blijft speling op voorvork houden

Luukvh

New Member
Hai allemaal,

Ik zit nu dus met n vreselijk irritant probleem.
Mijn stuur blijft maar klapperen door de speling van mn voorvork, nou heb ik natuurlijk allang mn balhoofdlagers tientallen keren aangedraaid en heb ik gisteren mn balhoofdlagers vervangen maar ik blijf het probleem houden.
Ik snap niet waarom die speling erin blijft zitten en ik mis ook verder geen onderdelen in het hele balhoofdgebeure...
M'n frame heeft verder ook geen gekke hoeken of kraken erin en m'n kroonstuk is n tijd geleden vervangen.
En na al 100 zoekopdrachten te zijn afgegaan weet ik echt geen raad meer.

Als iemand een oplossing heeft of meer wilt weten laat het me alsjeblieft horen.
 
Advertisement - register to remove this

Kom maar op met die foto dan kunnen we wellicht ]wat zien.

Waarom was je kroonstuk vervangen? En niet toevallig een 2t kroonstuk of balhoofd besteld?
F0E7E469-E68F-4305-AAD5-EE80C57C274F.jpeg
Ik heb n tijdje geleden een ongeluk gehad met n auto alleen het was geen frontale botsen maar vooral valschade.
Bij de reparaties kwamen ze erachter dat mn kroonstuk niet meer helemaal recht was en oud dus hadden ze er maar gelijk een nieuwe ingezet, vandaar dat het kroonstuk was vervangen.
Op de foto heb ik prachtig geïllustreerd hoe het beweegt, ook het metalen dingetje onder de moeren beweegt mee...
Als ik de voorvork vast pak beweegt ie beneden in het frame ook.

En nee geen verkeerde onderdelen of onderdelen die missen, ik heb alles nagecheckt met de technische tekeningen van de vork.
 
Ok en je weet dus 100% zeker dat er geen 2t kroonstuk in zit? Is de meest logische verklaring omdat dat balhoofd wat langer is en dus de draad wat hoger zit op de vork.

Hoe goed heb je gekeken naar die tekeningen want normaal horen er 2 moeren en 1 ring boven aan het balhoofd te zitten. Ik zie enkel 3 moeren bovenop. Want dan zou je nu zonder al te veel moeite met een doorslag die onderste moer vaster kunnen tikken en zo de speling minder voelen worden. Dat borg je met de 2de moer en dan zit het vast. Als dat niet het geval is of wanneer ze een stuk van je balhoofd zijn vergetem zoals de lagerschaal onder in je frame dan zul je het toch uit elkaar moeten halen en gaan meten aan je kroonstuk welke er daadwerkelijk inzit. Want het verschil zul je als ie in het frame zit niet zien
 
Back
Top